سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت رژيم صهيونيستي با ساخت 172 واحد مسکونی جديد در قدس

دولت رژیم صهیونیستی با ساخت 172 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبر فوری خود اعلام کرد: دولت رژیم صهیونیستی با ساخت صد و هفتاد و دو واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی موافقت کرد.

یکی از مشاوران شهری مخالف شهرک سازی در شرق بیت المقدس اعلام کرد، شهرداری بیت المقدس امروز (چهارشنبه) با ساخت 172 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیست نشین  هار‌حوما در بخش اشغالی شرق بیت المقدس موافقت کرد.

"پپه الالو " گفت:"شهرداری بیت المقدس صبح امروز با ساخت 172 واحد مسکونی در هار‌حوما  موافقت کرد که به این ترتیب ساخت این واحدهای مسکونی وارد مرحله اجرایی می‌شود و سیاستی که خوب نیست و به روند صلح  لطمه می‌زند  ادامه می‌یابد."
 
این خبر در حالی اعلام می‌شود که رژیم صهیونیستی در شرایطی بسیار متشنج عملیات گسترده پاکسازی را برای یافتن سه صهیونیستی که 12 ژوئن در کرانه باختری ربوده شده‌اند آغاز کرده است. این عملیات مهمترین عملیات نظامی اسرائیل در بخش اشغالی کرانه باختری از زمان پایان دومین انتفاضه در سال 2005 است. 

مقامات اسرائیل پیشتر در26 مه ، هنگام سفر پاپ به بیت المقدس از برنامه ساخت 50 واحد مسکونی در همین محله خبر در شرق بیت المقدس خبر داده بودند.

یک هفته بعد هم دولت اسرائیل در واکنش به تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین، از به جریان افتادن طرح ساخت 3 هزار و 200 واحد مسکونی دیگر در شهرک‌های کرانه باختری و شرق بیت المقدس خبر داد. 

اسرائیل کل بیت المقدس را پایتخت همیشگی و یکپارچه این رژیم می‌داند اما فلسطینیان می‌خواهند شرق بیت المقدس که از سال 1967 به اشغال اسرائیل درآمده است، پایتخت کشور فلسطین باشد.

حدود 200 هزار نفر در شهرک‌های شرق بیت المقدس و نزدیک به 300هزار فلسطینی در شرق این شهر زندگی می‌کنند.  


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.