سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرمرادزهی در نطق میان‌دستور:

اهل سنت منشاء برکت و انسجام ایران‌اند/ ضرورت استفاده از نظرات نخبگان و علما در اداره کشور

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از نظرات نخبگانو علما که دلسوز و خیرخواه نظام‌اند در اداره کشور استفاده کرده و به اهل سنت اعتماد کنید که منشاء خیر و برکت و انسجام ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده سیستان و بلوچستان و سراوان در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 خردادماه) با درود به روح پاک شهدا گفت: افتخار دارم که سلام مردم پاک‌نیت و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان را به شما نمایندگان برسانم، مردمی که در عین همه کم‌لطفی‌ها خم به ابروی خود نیاورده و مرزهای پاک ایران را ناموس خود می‌دانند.
 
وی ادامه داد: قوم بلوچ و جامعه اهل سنت این منطقه در تمامی صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بالاترین مشارکت در کشور را دارند و حفظ اتحاد و وطن‌دوستی را جزئی از اعتقاد به ایمان خود می‌داند، اما دریغ از اینکه عده‌ای معاند نان تفرقه را می‌خورند و چشم دیدن این اتحاد را ندارند.
 
میرمرادزهی اضافه کرد: مخصوصا درباره آزادسازی گروگان‌های مرزی و جاری‌ساختن آب هیرمند که با تلاش استاندار این منطقه انجام شد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی با مورد خطاب قرار دادن روحانی گفت: طبق اصل 19 قانون اساسی، مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد و زبان باعث امتیاز نخواهد بود و همچنین طبق اصل 20 قانون اساسی، همه افراد اهل ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت از قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، با رعایت موازین اسلام برخوردارند.
 
وی تاکید کرد: اهل سنت و مردم بلوچ نیز جزء جمعیت لاینفک ایران‌اند ، آیا انتظار شهروند درجه یک بودن توقع زیادی است؟ این مردم نجیب بیش از اینکه خواهان خدمت باشند، مشارکت، حرمت، حق قانونی و اصل مساوات را خواستارند.
 
میرمرادزهی افزود: این مردم دوست دارند در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و مرزبانی خدمت کنند، تا هرجا که دشمن چشم طمع به وطن داشت، جان خود را فدا کنند.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: از نظرات نخبگان و علما که دلسوز و خیرخواه نظام‌اند در اداره کشور استفاده کنید. به اهل سنت اعتماد کنید که منشاء خیر و برکت و انسجام ایران اسلامی هستند.
 
میرمرادزهی با بیان اینکه در سایه امنیت می‌توان سرمایه‌گذاری کرد افزود: از دستگاه انتظامی و امنیتی درخواست دارم که امنیت را برای مردم غیور این منطقه فراهم کنند.
 
این نماینده مجلس با مورد خطاب قراردادن رئیس قوه مجریه تاکید کرد: آیا می‌توان آه والدینی را که با هزاران امید و با تمام مشکلات مالی فرزندان خود را به دانشگاه فرستاده‌اند و امروز در استخدام‌ها می‌بینند تبعیض و جذب غیربومی اشتغال را برای فرزندانشان بسته است، می‌توان این موضوع را نادیده گرفت؟ شایسته دولت تدبیر و امید است که دستور فرمایند در سه شهرستان حوزه انتخابیه من استخدام نیروی بومی انجام شود که دلسوزتر و ماندگارترند.
 
وی افزود: پروژه‌های ناتمام متعدد در بخش راه، مسکن، آبرسانی، برق‌رسانی، سدها، فضاهای آموزشی و ورزشی و بیمارستان‌ها باید با اختصاص بودجه امکان تسریع، تکمیل و بهره‌برداری پیدا کند.
 
میرمرادزهی گفت: در دوره هفتم مجلس بر مبنای کار کارشناسی مقرر شد خط لوله صادراتی گاز از مسیر مهرستان زابلی تا سراوان عبور کند تا مسافت کمتری داشته باشد، باید امروز در این راستا تدابیری اتخاذ شود تا این مهم به نتیجه نهایی برسد.
 
این نماینده مجلس با مورد خطاب قراردادن وزیر علوم گفت: مردم علم‌دوست سه شهرستان حوزه انتخابیه بنده سالها خدمات بسیاری در مجتمع آموزشی سراوان داشته‌اند، اکنون با توجه به نیاز آموزشی و سطح امکانات موجود، لازم است این مجتمع آموزش عالی به دانشگاه ارتقاء یابد تا راه برای توسعه علمی این منطقه مرزی فراهم شود.
 
وی همچنین افزود: اختصاص 50 نفر برای بورسیه دکترا که قبلا قولش را داده بودید، در مهرماه 93 از اهم خواسته دانشگاهیان است، با توجه به اینکه مردم این منطقه اعلام آمادگی کردند علاوه بر اهدای زمین از درآمد ناچیز خود برای احداث ساختمان دانشگاه پیام نور مهرستان مشارکت داشته باشند. امیدوارم مجوز آن سریعتر داده شود.
 
این نماینده مجلس با مورد خطاب قراردادن وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه بنده بیش از 1700 روستا وجود دارد که اکثر آنها از فضای آموزشی استاندارد برخوردار نیستند و نیاز به تخصیص اعتبار و بازسازی دارند، کودکان این منطقه می‌گویند مدرسه‌ام را تو بساز، آینده‌ام را خودم خواهم ساخت، بنابراین باید این وزارتخانه این مهم رامورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.