سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آخرین وضعیت ساماندهی بیستون و تاق‌بستان

با حضور هیاتی از نهاد‌ریاست‌جمهوری و سازمان میراث‌فرهنگی کشور، آخرین وضعیت ساماندهی مجموعه ثبت جهانی شده بیستون و محوطه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: به منظور بررسی شرایط پایگاه های میراث فرهنگی بیستون و تاق بستان هیاتی از نهاد‌ ریاست‌جمهوری و سازمان میراث‌فرهنگی کشور از این دو مجموعه ارزشمند تاریخی استان کرمانشاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: این هیات متشکل از دو کارشناس از واحد برنامه و بودجه معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مدیرکلIT و مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مدیر امور پایگاه های ثبت جهانی شده کشور و مدیر پایگاه باغ های تاریخی کشور بودند.

مرادی بیستونی اظهارکرد: در جلسه ای که با حضور این هیات در مجموعه ثبت جهانی بیستون برگزار شد موضوعاتی همچون اعتبارات پایگاه های ثبت جهانی کشور، تجهیز پایگاه ها به تجهیزات روز دنیا، بحث حفاظت فیزیکی و نورپردازی و ... مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین در این جلسه شرایط طرح جامع ساماندهی مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان بررسی و تصمیماتی در این راستا گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان برای اجرای کامل طرح جامع ساماندهی اش به اعتبارات بیشتری نیاز دارد که در این جلسه و با حضور کارشناسان از واحد برنامه و بودجه معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، آخرین ، وضعیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.