سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

توليد افزون بر 9 هزار مقاله در ايران در پايگاه استنادي تامسون رويترز

ایران در پنج ماه نخست سال 2014، 9 هزار و 977 مقاله در پایگاه استنادی تامسون رویترز ثبت و نمایه‌سازی کرده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام با اعلام تازه‌ترین آمار تولید علم ایران در جهان گفت: پایگاه استنادی تامسون رویترز (ISI) یکی را معبرترین موسسات علم‌سنجی دنیا است که در سال 1958 تأسیس شد.

این پایگاه حدود 12 هزار مجله از بهترین مجلات دنیا را نمایه‌سازی می‌کند، ولی پایگاه اسکوپوس 20 هزار مجله را نمایه‌سازی می‌کند.

جعفر مهراد با اشاره به نقش موثر ایران در بین تولید‌کنندگان علم جهان در پایگاه استنادی ISI ادامه داد: در سال 2013 میزان تولیدات علم ایران در این پایگاه 29 هزار و 86 مقاله یعنی 1.4 درصد از کل تولید علم دنیا بوده است.

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام افزود: رتبه کشور ترکیه 2 رتبه از ایران بالاتر است به طوری که این کشور با تولید 33 هزار و 371 مقاله در رتبه 18 دنیا قرار دارد و ایران بیستم است.

وی بیان کرد: کشور سوئد نیز با تولید 30 هزار و 161 مقاله در رتبه 19 قرار دارد و به جز ایران و ترکیه از بین کشورهای اسلامی هیچ کشوری در بین 25 رتبه اول تولید علم جهان در پایگاه ISI قرار ندارد.

به گفته مهراد کشورهای هلند، بلژیک، دانمارک، اسکاتلند و اتریش و محدوده جغرافیایی بریتانیا در رتبه‌های 20 تا 25 هستند.

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام ادامه داد: رتبه اول تولید علم جهان در پایگاه ISI در سال 2013 با تولید 559 هزار و 753 مقاله در اختیار ایالت متحده آمریکا قرار دارد که این کشور در تولید علم جهان 26.86 درصد سهم دارد و کشور چین با 284 هزار و 237 مقاله در رتبه دوم است.

مهراد افزود: کشورهای انگلستان، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا، اسپانیا و استرالیا در رتبه‌های ششم تا دهم قرار دارند و کشور هندوستان از قاره آسیا با تولید 66 هزار و 490 مقاله در مقام 11 است.

وی گفت: کره جنوبی، هلند، برزیل، تایوان، سوئیس و روسیه نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: تولید ، مقاله ، رویترز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.