سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از پیشداوری خودداری کنند

فیفا یا بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان از نامزدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواست تا از پیشداوری درباره انتخابات خودداری کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ˈنادر نادریˈ رییس این موسسه غیردولتی و مستقل افغانستان سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در کابل به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید منتظر پایان کار کمیسیون های برگزاری انتخابات باشند و از هرگونه پیشداوری خودداری کنند.

نادری افزود: مشکلاتی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وجود داشت در این دور هم تکرار شد و کمیسیون های انتخاباتی باید به صورت شفاف به شکایت نامزدها رسیدگی کنند.

رییس فیفا اظهار داشت که ناظران این نهاد بر 118 صندوق نظارت کرده اند و گزارش های ما نشان می دهد که در برخی از صندوق ها مقامات دولتی بر روند برگزاری انتخابات دخالت کرده اند.

نادری افزود: در برخی مناطق هم مراکز رای دهی پس از ختم زمان رای دهی که توسط کمیسیون انتخابات تعیین شده بود، همچنان باز بوده است.

به گفته نادری ؛ ناظران این نهاد در مناطق مختلف افغانستان با تهدید مواجه بوده و در برخی از استان ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

وی خواهان رسیدگی به شکایت های نامزدان و شنیدن نظریات آنان توسط کمیسیون برگزاری انتخابات شد و گفت: کمیسیون های برگزاری انتخابات باید براساس زمان بندی قبلی برای نتایج انتخابات عمل کند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله یکی از نامزدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انتخابات دور دوم را مملو از تقلب خوانده و اعلام کرده است که رقیب وی اشرف غنی احمدزی با یک میلیون رای تقلبی پیشی گرفته است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حضور عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی در 24 خرداد در سراسر افغانستان برگزار شد.

کشورهای خارجی برگزاری انتخابات این کشور را موفقیت امیز خوانده و آن را به دولت افغانستان تبریک گفتند.

/انتهای پیام

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.