سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقلای رهبران صهیونیست برای جلب حمایت بین المللی علیه فلسطین

بدنبال تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین ، رهبران اسرائیلی تقلای خود برای جلب حمایت های بین المللی از این رژیم را افزایش داده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بوستون هرالد ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای که خبرگزاری "آسوشیتدپرس" آن را منتشر نمود ، نوشت : بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر از جامعه بین المللی درخواست کرده است که بر محمود عباس ، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی _ که از سوی کشورهای غربی نیز حمایت می شود _  فشار آورده تا ارتباط خود را با حماس که در لیست تروریستی اسرائیل قرار دارد ، قطع نماید . 

این درخواست از زمان ناپدید شدن سه جوان صهیونیست در بلوک غرب نیز تشدید شده است چرا که مقامات تل آویو مدعی هستند که مسئول ربوده شدن و حفظ جان این سه جوان حماس بوده و در پاسخ به آن بیش از 80 تن از شهروندان فلسطینی ساکن بلوک غرب را که غالبا از حامیان حماس هستند ، بازداشت کرده است . 

در ادامه این مقاله آمده است : اسرائیل عنوان می کند که باید بنیاد و اساس حماس در بلوک غرب هر چه زودتر برچیده شود و در این مسیر به کمک و حمایت های بین المللی بخصوص کشورهای غربی امید زیادی بسته است . این امیدواری پس از شکست آخرین دور مذاکرات برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین که توسط واشنگتن رهبری می شد ، بیشتر شده است . 

رژیم صهیونیستی پس از ناپدید شدن سه جوان اسرائیلی در بلوک غرب یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات های نظامی زمینی خود را که طی پنج سال گذشته بی سابقه بوده است ، اجرا نمود . در همین راستا تاکنون بیش از 200 فعال فلسطینی حامی حماس را بازداشت کرده ، جاده را مسدود و خانه ها و منازل مردم را مورد جست و جو و بررسی قرار می دهد . 

نکته حائز اهمیت این است که بنیامین نتانیاهو در حالی انگشت تهمت را بسوی حماس نشانه رفته که برای اثبات این ادعای خود هیچ گونه شاهد یا سندی ارائه نکرده است . در همین حال مقامات حماس در سخنان خود از این اقدام حمایت  و آنرا مورد تقدیر قرار می دهند اما به هیچ وجه مسئولیت آن را بر عهده نگرفته و ادعای نتانیاهو را رد می کنند . 

بوستون هرالد در ادامه می نویسد : این موضوع برای نتانیاهو که طی هفته های گذشته به انزوای بی سابقه ای در عرصه بین المللی دچار شده بعنوان یک دردسر تازه و دشوار تبدیل شده است بگونه ای که تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین و اعلام آمادگی غرب و بخصوص کاخ سفید برای گفتگو و همکاری با این دولت وی را ناچار کرده تا با مخالفت کشورهای اروپایی هم پیمان خود در قبال موضوعات مختلف با خود ، کنار بیاید . 

دراین میان نادیده گرفتن در خواست های کابینه اسرائیل مبنی بر قطع روابط آمریکا و اتحادیه اروپا با دولت تازه تاسیس " وحدت ملی فلسطیم " فشار روانی و بین المللی بیشتری به تل آویو وارد کرده است . شخص اوباما و تعدادی از روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پاسخ به این درخواست های رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که در صورت اجرای چنین سیاستی بسیاری از منافع منطقه ای و بین المللی آنان مورد خدشه قرار خواهد گرفت . 

یکی دیگر از مواردی که رژیم صهیونیستی را در عرصه بین المللی بی اعتبار کرده و انزوای آن را در میان رهبران جهان تشدید نموده موضوع " شکست مذاکرات صلح با فلسطینیان " است . از نظر واشنگتن _ بعنوان رهبر و میانجی در این مذاکرات _ و هم پیمانان اروپایی اسرائیل مسئول این شکست " تل آویو " است چرا که حاضر به توقف توسعه شهرک سازی های خود در سرزمین های اشغالی بلوک غرب نشد . 

در انتهای این مقاله آمده است : نخست وزیر اسرائیل همچنین نهایت تلاش خود را انجام میدهد تا وجهه مقبول " دولت وحدت ملی " فلسطین را در صحنه بین المللی از بین ببرد . این تقلا نیز همانند سایر اقداماتی که در ماه های اخیر از سوی مقامات اسرائیلی انجام می گیرد ، حاصلی نداشته جز سقوط هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی در دره انزوا و بی اعتباری .  



انتهای پیام /
برچسب ها: تقلا ، رهبر ، فلسطین ، کشور ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.