سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز

رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس

مقارن با سالروز گرامي داشت شهيد دكترمصطفي چمران، آيين رونمايي از سه عنوان كتاب با موضوع تاريخ شفاهي هشت سال دفاع مقدس ، درکتابخانه مرکزی استان برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛به همت «اداره كل کتابخانه های عمومی خوزستان» و « اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان » ، مقارن با سالروز گرامي داشت شهيد دكترمصطفي چمران، آيين رونمايي از سه عنوان كتاب با موضوع تاريخ شفاهي هشت سال دفاع مقدس ، درکتابخانه مرکزی استان برگزار خواهد شد.

لفته منصوری گفت: در اين رويداد فرهنگي، سه عنوان كتاب، با هدف ترويج فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت و انتقال مفاهيم ارزشمند هشت سال دفاع مقدس به نسل هاي حاضر و آينده همچنين به منظور تبيين حماسه هاي ماندگار هشت سال دفاع مقدس و نقش ارزشمند رزمندگان در آستانه سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران رونمايي مي شوند.

منصوری افزود: «پشت دروازه شهر» شامل خاطرات «عليرضا معينيان» مي باشد. عليرضا معينيان 17 آذر 1333 در آبادان به دنيا آمد. غلامرضا جهاني مقدم مصاحبه كننده كتاب است و به كوشش علي شيرخاني به رشته تحرير در آمده است.

عنوان كتاب دوم «اين جا صدايي نيست» است كه ناگفته هاي رضا پورعطا از عمليات والفجر مقدماتي را بيان مي كند و به كوشش فرامرز گرجيان( نويسنده و فيلمساز خوزستاني)، نوشته شده است. این داستان صدصفحه‌ای کاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است و نگاهی نو و کاملا تازه به آن دارد. گرجیان معتقد است: «در این اثر بخشی از ناگفته‌های دفاع مقدس بیان شده و چیزهایی که تاکنون روایت نشده‌، روایت شده است؛ چرا که این رمان سرک کشیدن به زوایای کور عملیات‌هایی است که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده است» .

كتاب سوم با عنوان «خاكريز پنهان» شامل خاطرات آزاده دكتر محمد حاجي خلف است كه مصاحبه هاي آن را سيد حسن موسوي طيب انجام داده و به كوشش فرامرز نوروزي نگارش شده است. "خاكريز پنهان" مجموعه خاطرات و تاریخ شفاهي دكتر محمد حاجي خلف از فعالين انقلاب اسلامي در دزفول و رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس مي باشد كه توسط مركز فرهنگي دفاع مقدس دزفول گردآوري و توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در مهر ماه سال 1392 چاپ و منتشر گرديده است.

منصوری گفت: این کتابها حاصل تلاش و کوشش نویسندگان بومی استان خوزستان می باشد و مراسم رونمايي از اين سه عنوان كتاب تاريخ شفاهي دفاع مقدس با حضور آيت الله سيد علي شفيعي برگزار مي شود.

وی در ادامه گفت: در دوم خرداد ماه نيز با همکاری اداره كل حفظ آثار و نشر دستاوردهاي دفاع مقدس خوزستان ، نقد وبررسي كتاب «برگي از چهل و پنج روز مقاومت» برگزار شد که كتاب «برگي از چهل و پنج روز مقاومت» تدوين مرحومه فاطمه دريكوندي با موضوع ثبت لحظه هاي ايثار و مقاومت مردم خرمشهر در روزهاي آغازين تجاوز رژيم عراق به خرمشهر بوده است.

منصوری در پایان تاکید کرد: اين مراسم رونمايي روز چهارشنبه (28 خرداد) ساعت 9:30 صبح ،در تالار کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار مي شود و حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد می باشد./ش/ن


برچسب ها: رونمایی ، کتاب ، دفاع ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.