سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

تلاش برای کاهش هزینه های درمان از اهداف "طرح تحول نظام سلامت" است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، کاهش هزینه های درمان در سطح فرد و جامعه و افزایش ارائه خدمات با کیفیت در بخش های مختلف بیمارستانی را از اهداف طرح تحول نظام سلامت دانست.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر ایرج حریرچی در بیست و پنجمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن بیان این مطلب افزود: دسترسی به سلامت، افزایش طول عمر با کیفیت، افزایش رضایت مندی مردم و محافظت مالی از دیگر اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دقت و مدیریت لازم در کنترل هزینه های بیمارستان را مورد تاکید قرار داد و در ادامه با اشاره به این که باید 20 درصد بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی به سمت هیات امنایی شدن پیش بروند گفت: بیمارستانی که هیئت امنایی می شود به معنای واقعی مستقل است و مسئولیت مالی به آن منتقل می شود.

وی با اشاره به نظام کنترل درآمد برخی از دانشگاه های توسعه یافته افزود: جایی دانشگاه مستقل است که خودش نیز در آمد زایی داشته باشد.

دکتر حریرچی بر عدم جذب نیروی انسانی از محل در آمدهای عمومی در بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: امسال بخشنامه تمدید محدودیت نیروی انسانی را تا آذر ماه سال جاری تمدید کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع در پایان بر عدم بکارگیری نیروهای جدید غیر هیئت علمی و هیئت علمی در کلیه بیمارستان و دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: در رسته های پرستار، بهیار، کمک بهیار و تکنسین اتاق عمل و هوشبری می توانیم نیرو جذب کنیم که این اقدام مستلزم گرفتن مجوز استخدامی از سوی دولت است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.