سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش ارتباطات اقتصادی بین ایران و کشورهای شرقی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با کمک کشورهای شرقی مثل تایوان می‌توانیم تحریم‌های اقتصادی را دور بزنیم و ارتباطات اقتصادی بین ایران و کشورهای شرقی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، خسرو کسائیان عصر دیروز در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنایع الکترونیکی و الکتریکی اصفهان و تایوان پیرامون حضور گروه تجاری تایوانی در اصفهان اظهار کرد: این هیئت به سرپرستی کیم جای برای بررسی فرصت‌های تجاری به ایران آمده و خوشحال هستیم و از این گونه فعالیت‌ها استقبال کرده و امیدوارم بتوانیم اطلاعات مفیدی برای سرمایه گذاری در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به کشور تایوان بیان کرد: تایوان جزیره کوچکی بوده و حدود 23 میلیون نفر جمعیت دارد؛ در واقع تایوان همان سرزمین افسانه‌ای چین بوده که توانسته خودش را از سلطه کشور چین حفظ کند و به صورت سرمایه‌داری به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد؛ البته کشور های غربی برای این مسئله کمک‌های شایانی به تایوان کردند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان درباره فعالیت‌های اقتصادی تایوان تصریح کرد: این کشور توانسته اقتصاد خود را به صورت غیر کمونیستی اداره کند و تا به امروز فعالیت‌های اقتصادی خوبی داشته و نقطه قوت اقتصاد تایوان در صنایع نساجی بوده که پس از غیر کمونیستی شدن اقتصاد چین رقابت اقتصادی شدیدی با این کشور داشته است.

وی با تأکید بر استحکام روابط بین ایران و کشور های شرقی خاطرنشان کرد: ایران در گذشته روابط خوب اقتصادی و سیاسی با غرب داشت اما در سال‌های اخیر این روابط به سمت کشور های شرقی تغیر جهت داده و شرق در حال پیشرفت و توسعه است و ما می‌توانیم با استفاده از رابطه با آن تحریم‌های اقتصادی را دور بزنیم.

کسائیان افزود: اجناس تایوان می‌تواند با اجناس اروپایی و غربی برابری کند و رابطه با آن‌ها می‌تواند برای ما مفید و با ارزش باشد؛ امیدوارم در این زمان کوتاه بتوانیم روابط خوبی با هم داشته باشیم و در آینده هم این هیئت بار دیگر برای روابط اقتصادی به اصفهان بیایند؛ متأسفانه غرب همواره سعی در بد جلوه دادن ایران نزد اذهان عمومی جهان داشته اما شما امروز شاهد تصویر حقیقی ایران هستید/س.


 

برچسب ها: اصفهان ، ارتباط ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.