سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

بستر توسعه رشته های معدنی در استان فراهم است

رییس دانشگاه یزد با اشاره به صنعتی و معدنی بودن این استان گفت: با توجه به وجود این پتانسیل ها، بستر رشد و توسعه برای رشته های معدن و متالورژی در این استان فراهم است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

ˈمحمد صالح اولیاءˈ در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده معدن و متالورزی این دانشگاه، توانمندی های خاص دانشکده معدن را یادآور شد و با بیان اینکه جذابیت های رشته های معدنی باید تبیین شود افزود: با این کار کیفیت ورودی های این رشته ها افزایش خواهد یافت.

وی ایجاد گرایش های جدید و چابک سازی فعالیت ها برای ارتقای عملکرد دانشکده معدن را ضروری برشمرد و بر لزوم تطابق رشته ها و گرایش های تحصیلی دانشگاه با نیازهای جامعه تأکید کرد.

رییس سابق دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه یزد هم از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس پژوهشکده مهندسی معدن با چهار گروه پژوهشی تقاضا محور در دانشگاه یزد، ایجاد رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تلاش برای ایجاد منطقه تکنولوژیک معدنی و توسعه و تجهیز آزمایشگاه های این دانشکده خبر داد..

معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه یزد هم با تاکید بر سیاست راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در تجاری سازی تحقیقات، خاطرنشان کرد: بر این اساس، پژوهش ها باید تبدیل به ثروت شود تا چرخه دانش کامل شود.

المدرسی خاطرنشان کرد: این مهم در خرید تجهیزات، برگزاری همایش ها و حتی انتشار نشریه و مقالات نیز باید به طور جدی در نظر گرفته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از بارزترین حوزه های مشترک فعالیت های فرهنگی دانشگاه و دانشکده معدن و متالورژی، انجمن های علمی هستند گفت: اعضای انجمن های علمی دانشکده ها سرمایه های ارزشمند دانشگاه هستند که می توان از توانمندی های آنان در راستای ارتقای فعالیت های علمی و پژوهشی به نحو احسن استفاده کرد.

وی همچنین از برگزاری جشن های دانش آموختگی در دانشکده های مختلف خبرداد و افزود: علاوه بر آن جشن دانش آموختگان نیز به صورت متمرکز هر ساله در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد/س
برچسب ها: رشته های ، معدنی ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.