سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

ایجاد ۱۵ هزار کلاس درس با تکمیل پروژه‌های آموزشی بالای ۵۰ درصد

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ اگر با همکاری آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس تمامی پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کل کشور تکمیل شود، ۱۵ هزار کلاس درس ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در دیدار مجمع نمایندگان  مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیرکل استان سمنان که در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به دیدار اخیر معلمان نمونه با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: حمایت رهبر انقلاب از آموزش و پرورش باعث دلگرمی مسئولان است و باید از این موقعیت کمال استفاده را ببریم.

وی با اشاره به رشد 26 درصدی بودجه رسمی آموزش و پرورش نسبت به سال قبل‌، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد دولت و مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش توجه ویژه دارند.

فانی با بیان این‌که بیش از 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرفه هزینه های جاری می شود، تصریح کرد: اختصاص ردیف بودجه کیفیت بخشی به آموزش و پرورش از جمله اقدامات خوب مجلس شورای اسلامی و دولت یازدهم است که می توان آن را به صورت هدف مند در آموزش و پرورش هزینه کرد.

وزیر آموزش و پرورش با استقبال از پیشنهاد رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی،‌ افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم که سال آینده به نام "آموزش و پرورش" مزین شود یا گفتمان غالب را در دولت و مجلس شورای اسلامی معطوف به آموزش و پرورش بدانیم.

وی از تشکیل کارگروهی زیر نظر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خبر داد و عنوان کرد: مصوبات این کارگروه‌ها می تواند با ایجاد ظرفیت‌های قانونی سبب شکوفایی نظام تعلیم و تربیت شود.

فانی با اشاره  به ردیف بودجه ماده 180 نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر با همکاری آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس تمامی  پروژه‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در کل کشور تکمیل شود، 15 هزار کلاس درس ایجاد می‌شود و بخش بزرگی از نیازهای آموزش و پرورش در جهت اختصاص فضاهای آموزش مرتفع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از کاهش سهم بودجه‌های عمرانی استانی به آموزش و پرورش گفت: باید با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی سهم بودجه عمرانی به آموزش و پرورش را افزایش دهیم.
وی با اشاره به ساختمان فرسوده اداره کل استان سمنان، تصریح کرد: برای تکمیل این ساختمان مصوب می شود که به نسبت یکسان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداری سمنان و آموزش و پرورش هزینه های ساخت را بپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایجاد ، وزیر ، درس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
جناب فانی حرف های شما همش اما واگر است با این حرفها که نمیشه یه وزارت خا نه ی بزرگی مثل آموزش وپرورش را اداره کرد .بابا جان مادرت ول برو بذار یه نیروی جوان بیاد این کار ها ا انجام بده.