سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت عراق پس از تحولات موصل تغییر کرده است

سفیر سابق آمریکا در عراق، افغانستان و سازمان ملل که برای سال‌های متمادی باعث ایجاد ارتباط نزدیک میان آمریکا و خاورمیانه شده بود، اعلام کرد که فکر می‌کند اوضاع در عراق هم اکنون و همزمان با اقدامات شبه نظامی گروه داعش در پی به دست گرفتن کنترل موصل و پیشروی به سمت نواحی اطراف بغداد، تغییر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق آمریکا در افغانستان، سازمان ملل و عراق گفت: اقدامات و رخدادهای سریعی که در چند هفته اخیر در عراق رخ داده افغانستان دهه 1990 را به من یادآور می‌شود؛ زمانی که طالبان در راس کار بود و اقدامات افراط گرایانه‌ای را از شهری به شهر دیگر انجام می‌داد.

وی با اشاره به اینکه حقیقت عراق پس از به دست گرفتن کنترل موصل توسط شبه نظامیان داعش تغییر کرده است، افزود: نیروهای عراقی را نباید تنها مسئول رخدادهای عراق دانست بلکه نیروهای آمریکایی نیز باید مسئولیت این رخدادها را بپذیرند. آیا آن‌ها می‌توانند به نیروهای عراقی کمک کنند؟ آیا آن‌ها می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند؟ نیروهای کرد نیز باید برای از میان برداشتن این بحران وارد عمل شوند چرا که آن‌ها در موقعیت بهتری هستند.

ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق در گفت‌وگو با سی‌.ان.ان اظهار کرده بود: آمریکا در صورتی که وارد درگیری شود اوضاع را بدتر خواهد کرد.

خلیل‌زاد به این مساله اشاره کرد که اگرچه علاوی یک شخصیت کلیدی است اما افراد دیگری در صحنه حضور دارند که می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند البته هیچ کس نمی‌تواند به صورت فردی دست به اقدام مناسبی بزند و عراقی‌ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

/انتهای پیام


منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.