سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت /

رایزنی برای ورود بدون رواديد اتباع خارجی به منطقه آزاد انزلی

استاندار گيلان در ديدار و گفتگو با مديركل كنسولی و رئيس نمايندگی های داخل كشور وزارت امورخارجه ، خواستار ایجاد امکانات مناسب برای ورود بدون روادید گردشگران و سرمايه گذاران خارجی به منطقه آزاد انزلی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، محمد علی نجفی در این ملاقات با اشاره به توانمندی های زيربنايی ، اقتصادی ، فرهنگي ، علمی و آموزشی گيلان برای گسترش روابط خارجی با كشورهای مختلف به ويژه استان های جنوبی روسيه و كشور های آسيای ميانه و قفقاز گفت : در گسترش اين روابط بيشتر بر افزايش تبادلات اقتصادی و گردشگری تمركز داريم .

استاندار افزود : بر همين اساس يكی از راهبردهايی كه در داخل استان پيگيری می شود بحث فعال كردن بخش خصوصی برای عهده داری اين مسئوليت است .

وی با اشاره به اينكه روابط گيلان با كشورهای حاشيه دريای خزر پس از فروپاشی شوروی سابق قوت گرفته است تصریح کرد : استان گیلان با ایجاد زیرساخت های مناسب به دنبال تقويت اين روابط است و از وزارت خارجه نيز می خواهيم در اين زمينه يار و ياور ما باشد .

استاندار فعاليت های نمايندگی وزارت خارجه در گيلان را قابل تقدیر دانست و بر حمايت از اين نمايندگی و تقويت آن تأكيد كرد .

مديركل كنسولی وزارت امور خارجه نيز در اين نشست از اعلام آمادگی اين وزارت خانه برای فراهم كردن امكانات ورود بدون رواديد برای گردشگران خارجی به منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود : گيلان به لحاظ ارتباطات خارجی دارای جايگاهی بالا در وزارت امورخارجه است .

سيد حسين مير فخار گفت : موقعيت جغرافيايي گيلان ، راه اندازی خط ريلی ، وجود منطقه آزاد انزلی ، زيرساخت های زمينی و هوايی ، داشتن بنادر فعال و فرهنگ بالای مردم گيلان از توانمندی های استان برای گسترش روابط خارجی است .



انتهای پیام /

برچسب ها: منطقه ، آزاد ، انزلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.