سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمان‌پور در مراسم بیستمین سالگرد برقراری روابط ایران و آفریقای جنوبی:

روابط ایران و آفریقای جنوبی به صورت چشمگیری افزایش یافته است

مدیر آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: روابط ایران و آفریقای جنوبی به صورت چشمگیر افزایش داشته است و اجلاس کمیسیون مشترک و بازدید رئیس مجلس ایران از آفریقای جنوبی و سفر وزیر خارجه این کشور به ایران موید گشایش باب تازه همکاری‌هاست.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ هادی سلیمان‌پور مدیر آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه در مراسم بیستمین سالگرد برقراری روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی که صبح امروز(دوشنبه) در دفتر مطالعات بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، گفت: بیستمین سالگرد فروپاشی رژیم آپارتاید را به دولت و مردم آفریقای جنوبی تبریک می‌گویم چرا که این امر یکی از پیروزی‌های بزرگ در سطح بین‌المللی نه برای آفریقای جنوبی بلکه برای کلیه ملت‌های جهان است.
 
سلیمان‌پور اظهارداشت: آفریقای جنوبی جایگاه ممتازی در سیاست خارجی ایران دارد بنابر این دولت ایران از هیچ کوششی برای توسعه روابط با این کشور فرو گذار نمی‌کند چرا که آفریقای جنوبی در بین ملیت‌ها،‌ طبقه‌ی متفکر و روشنفکر جایگاه ویژه‌ای دارد.
 
وی افزود: دو کشور تعامل فراوان و سازنده‌ای دارند و لذا با توجه به دیدگاه دو کشور این نوع همکاری‌ها باید در دوران جدید گسترش یابد.
 
سلیمان‌پور در پایان خاطر نشان کرد: روابط ایران و آفریقای جنوبی به صورت چشمگیر افزایش داشته است و اجلاس کمیسیون مشترک و بازدید رئیس مجلس ایران از آفریقای جنوبی و سفر وزیر خارجه این کشور به ایران موید گشایش باب تازه همکاری‌هاست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سطح ، بین المللی ، بزرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.