سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسول کربکندی:

مساوی نتیجه خوبی مقابل نیجریه است/ منطقی است احمدی دروازه‌بان اول باشد

کارشناس فوتبال در خصوص ارزیابی‌اش از بازی تیم ملی ایران مقابل نیجریه‌ گفت: بازی اول برای همه تیم‌ها در جام جهانی سخت است و تیم ملی هم از این قاعده مثتثنیء‌ نیست.

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود:  نتیجه اردوهایی که ایران در یکی  و دو ماه گذشته داشته است در بازی با نیجریه مشخص می‌شود.
 
وی اظهار داشت: به طور طبیعی تیم ملی ایران باید دفاع منطقی مقابل نیجریه داشته باشد و بعد از طریق ضد حملات به گل برسد تیم ملی باید ابتدا گل نخورد و بعد به دنبال گل زدن از طریق شروع مجدد‌ها باشد.
 
وی تصریح کرد: 8 بازیکن اصلی تیم ملی مشخص هستند اما سه پست مشخص نیست درون دروازه نگرانی ایجاد شده که چه کسی دروازه بان اول است در دفاع چپ به جای بیگ زاده بازیکنی‌ قرار می‌گیرد و شجاعی یا حاج صفی کدامیک در هافبک‌ چپ تیم ملی مقابل نیجریه‌ هستند.
 
وی در مورد شایعه حضور علیرضا حقیقی در درون دروازه اظهار داشت: هر سه دروازه‌بان تیم ملی دارای یکسری از نقاط مثبت و منفی هستند به نظرم رحمان احمدی نسبت به دو گلر دیگر تعداد بازی ملی بیشتری دارد و در سه بازی آخر مقدماتی جام جهانی هم خوب دروازه‌بانی کرده است، احمدی با مدافعان تیم ملی هماهنگ است و منطق می‌گوید رحمان احمدی دروازه‌بان اول تیم ملی مقابل نیجریه باشد اما ما در کنار تیم ملی نیستیم و کی‌روش تشخیص می‌دهد که چه کسی درون دروازه بایستاد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: دروازه‌بانان تیم ملی وظیفه دشواری دارند امیدوارم دروازه بان  شماره یک تیم ملی نقشی در شکست این تیم نداشته باشد.
 
وی درادامه اظهارداشت: به نظرم شیوه‌های کی روش در بالا بردن انگیزه و ایجاد همدلی بین بازیکنان می‌تواندکارساز باشد.
کارشناس فوتبال درخصوص احتمال موفقیت تیم ملی درجام جهانی بیان کرد: به طور طبیعی تیم ملی در جام جهانی به موفقیت نمی رسد اما نمی‌توانیم پیش بینیی را از بین ببریم. اگر تیم ملی فراتر از حد انتظار باشد و با برنامه بازی کند آن وقت در جام جهانی هم موفق می شود.
کربکندی درباره نظرش درمورد رخ دادن معجزه برای موفقیت تیم ملی درجام جهانی گفت: این معجزه قبلاً هم در بازی با کره جنوبی اتفاق افتاد. تلاش بازیکنان تیم ملی و بد بازی کردن کره‌ایها و تک اشتباه آنها باعث شد که تیم ملی به گل برسد و به جام جهانی صعود کند.
کارشناس فوتبال درخصوص بازی تدافعی تاکتیک تیم ملی مقابل نیجریه است گفت: به نظرم تیم ملی راهی جز این  ندارد. منطقی‌ترین شیوه مقابل نیجریه دفاعی بازی کردن است.
ارئه فوتبال کسل کننده راهیچ کسی دوست ندارد و تیم ملی هم نباید دفاع مطلق و فوتبال را از شکل درستش خارج کند. به نظرم تفکرات حمله ای همراه  با دفاع با برنامه‌ می‌تواند منطقی ترین تاکتیک برای تیم ملی باشد.
کربکندی درخصوص اینکه کی روش هنوز دستش را رو نکرده بیان کرد: به نظرم شیوه کی روش یک تکنیک است.حریفان با قدرت باشند درهمان 10 دقیقه اول ترکیب ایران را متوجه می شوند.
ترکیب تیمهای بزرگ از ماهها قبل مشخص است اما تاکتیکشان معلوم نیست.
کارشناس فوتبال درمورد قضاوت تیم ملی 98 نسبت به تیم ملی 2014 برزیل گفت: تیم ملی درجام جهانی 98 تک ستاره های خوبی همچون خداداد عزیزی، کریم باقری داشته که توانستند به تیم ملی کمک کنند.
اما الان تیم ملی این تک ستاره‌ها را ندارد و بیشتر به کار گروهی متکی است. به نظر می‌رسد قوچان‌نژاد و اشکان دژآگه که تنشان به بازیکنان مطرح اروپایی خورده می‌توانند در مواقع حساس به تیم ملی کمک کنند.
کربکندی درمورد احتمال تکرار سرنوشت برای نکونام همانند دایی در جام جهانی 2006 بیان کرد: نکونام از لحاظ تجربه و روحی و روانی می‌توانند به تیم ملی کمک کند.
جام جهانی مکانی برای تلاش کم و دوندگی پایین نیست بلکه جنگیدن یکی از ابزارهای موفقیت تیمها در جام جهانی است.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی فوتبال بتواند در  جام جهانی بازیهای خوبی مقابل حریفانش به نمایش بگذارد و به مرحله بعد صعود کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: مساوی ، نتیجه ، خوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمدطاهارمضانی
۱۹:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
پرتقال2 . آلمان 3
محمد
۱۵:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
امیدوارم ایران ببره تا این کارشناس به توانایی کارگروهی نسبت به کار انفرادی پی ببره...
ایشون افکارشون ماله بیست سال پیشه...