سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

زیرساخت‌های توسعه کشاورزی مازندران تکمیل نیست

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر ارتقای شاخص تولیدات کشاورزی در استان، گفت: متاسفانه زیرساخت های توسعه کشاورزی استان تکمیل نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حیدر پور مازندران با توجه به شرایط اقلیمی شرایط مطلوبی برای تولید محصولات کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های کشاورزی برای تولید محصول انبوه در استان فراهم نیست، افزود: با وجود اینکه تولیدانت استان در کشو نمونه بوده ولی سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت کشاورزی استان مطلوب نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به سیل و خسارت ناشی از آن به اراضی و محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت کشاورزی فراهم باشد خطر سیل و خشکسالی در استان دیده نمی شود.

حیدر پور با بیان اینکه 90 درصد از آب های سطحی استان به هدر می رود و فقط 10 درصد در پشت سدها ذخیره می شوند، تصریح کرد: احداث سد در مازندران می توانیم به مهار آب های سطحی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تغییر کاربری اراضی در مازندران از مهم ترین تهدیدات در این حوزه است، افزود: با وجود هماهنگی های صورت گرفته شدت تخریب به گونه ای است که کشاورزی استان را در معرض تعطیلی قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: اگر یک هکتار زمین شالیزاری از عرصه تولید خارج،برنج 80 نفر باید از طریق واردات تامین شود.

حیدر پور، اعتبار عمرانی استانی سال گذشته سازمان را 9 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تنها 30 درصد اعتبارات عمرانی استانی در سال گذشته تخصیص یافت.

وی با اشاره به اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های کشاورزی در مازندران گفت: 320 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین آلات کشاورزی اختصاص یافت./س

برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، زیرساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.