سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

کمبود اتوبوس‌های بین شهری در تهران / خزانه دولت قادر به تامین منابع لازم جهت توسعه حمل ونقل عمومی نیست

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به پاسخ‌های ریاست جمهوری به اعضای شورای شهر گفت:از گفته‌های ایشان اینگونه استنباط می‌شد که خزانه دولت قادر به تامین منابع لازم درخصوص توسعه حمل ونقل عمومی نیست.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورای شهر، مسئولین شهری با ریاست جمهوری و بیان دیدگاه و درخواست‌های اعضا از ایشان به بیان مشکلات موجود در حوزه حمل ونقل از سوی بیش از نیمی از اعضای شورای شهر در این دیدار اشاره نمود و اظهار داشت: چرا که توجه به مسائل موجود در این حوزه سبب رفع بسیاری از معضلات ناشی از آن نظیر آلودگی هوا خواهد شد.

وی با یادآوری کمبود اتوبوس‌های بین شهری و فرسودگی اتوبوس‌ها، مینی بوس و تاکسی های موجود در ناوگان حمل ونقل عمومی وعدم دریافت هیچگونه اتوبوسی از سوی دولت طی 4 سال گذشته به شهرداری به تاثیر مثبت سهم دولت در توسعه حمل ونقل عمومی اشاره نمود و افزود: مطابق قانون دولت ملزم به پرداخت بیش از 50 درصد بودجه مورد نیاز شهرداری‌ها جهت توسعه حمل ونقل عمومی و مترو بوده که متاسفانه تاکنون این سهم پرداخت شده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به پاسخ‌‌های ریاست جمهوری به اعضای شورای شهر تصریح کرد: از گفته‌های ایشان اینگوه استنباط می‌شد که خزانه دولت قادر به تامین منابع لازم نبوده چرا که ایشان فرمودند طوری عمل نمائی که نیازمند بودجه خزانه دولت نباشید.

شاکری در ادامه با تاکید براینکه تمامی برنامه‌های حمل ونقل وترافیک با توجه به سهم 50 درصدی دولت در حمل ونقل  عمومی پیش بینی نشده است افزود: هر چند بیشترین اعتبار شهرداری به حمل ونقل عمومی وبه خصوص مترو اختصاص یافته واین معاونت در حال حاضر پراعتبارترین حوزه شهرداری است اما با این جملات آینده حمل ونقل کمی سخت تر شد.

وی در پایان به عنوان اینکه مسائل مطرح نشده در قالب یک جلسه و گفتگو بوده خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند تشکیل جلسات ویژه تخصصی و فنی مسئولین شهری و وزرای مربوطه نظیر وزیر کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.