سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

پیگیری نمایندگان مجلس برای احیای دریاچه ارومیه

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس گفت: برای احیای دریاچه ارومیه 20 تن از نمایندگان مجلس طی جلسات مختلف به دفعات این موضوع را به وزیر نیرو متذکر شده و کماکان پیگیر این موضوع حیاتی هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه زمانی بحرانی‌تر شد که این مسئله تبدیل به یک سوژه سیاسی شد، اظهار داشت: دریاچه ارومیه فقط متعلق به آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه نیست؛ بلکه متعلق همه ایران است و غفلت از وضعیت بحرانی این دریاچه، سبب بروز مشکلات متعددی در بسیاری از استان‌های کشور می‌شود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید باید برای حفظ حیثیت خود، دریاچه ارومیه را احیا کند.

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس، دریاچه ارومیه را عامل اصلی سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد اشتغال عنوان کرد و متذکر شد: تعلل در احیای دریاچه ارومیه، تعلل در اشتغال جوانان و عدم سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

بیگی به پدید آمدن سونامی نمک و طوفان نمک در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این فاجعه نه تنها آذربایجان غربی بلکه استان‌ها و همچنین کشورهای همجوار را احاطه می‌کند.

وی از غیرعملی بودن انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه با توجه به بعد مسافت و همچنین ارتفاع بالای دریای خزر خبر داد و یادآور شد: انتقال دریای خزر به دریاچه ارومیه به نام آذربایجان غربی و به کام کشاورزان آذربایجان شرقی است.

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی، تنها راه‌حل احیای دریاچه ارومیه را انتقال رود زینه‌رود به دریاچه ارومیه عنوان کرد.

بیگی خاطرنشان کرد: همه باید در احیای دریاچه ارومیه با همدلی، یکپارچگی، عزم ملی و جهادی در جلوگیری از فاجعه خشک شدن دریاچه ارومیه تلاش کنیم و دفاع از دریاچه ارومیه حق مسلم مردم غیور آذربایجان غربی است.

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای احیای دریاچه ارومیه، تعداد 20 نفر از نمایندگان مردم آذربایجان غربی طی جلسات مختلف به دفعات این موضوع را به وزیر نیرو متذکر شده و کماکان پیگیر این موضوع حیاتی هستند/س.

برچسب ها: پیگیری ، نماینده ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.