سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارمند سابق کنگره آمريکا:

رويکرد غرب درباره مسئله هسته‌ای کشورها رياکارانه و دوگانه است/ آمریکا در برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران مانع‌تراشی می‌کند

"رادنی مارتین" کارمند سابق کنگره آمریکا تاکید کرد رویکرد غرب درباره مسئله هسته ای کشورها ریاکارانه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کارمند سابق کنگره آمریکا تاکید کرد رویکرد غرب درباره مسئله هسته ای کشورها ریاکارانه است.

"رادنی مارتین" در گفتگو با این شبکه درباره اختصاص بودجه کلان برای مدرنسازی زرادخانه هسته ای آمریکا گفت:" به نظر من داشتن تسلیحات اتمی هیچ منطقی و عقلانیتی ندارد مگر اینکه بگوییم کشورها می خواهند دائما فناوری‌های تسلیحاتی خود را گسترش دهند. باید توجه داشت اسرائیل که پیمان ان پی تی را هم امضا نکرده است زرادخانه بزرگی از تسلیحات اتمی دارد و این در حالیست که این رژیم بسیاری از قطعنامه های سازمان ملل متحد را نقض کرده است. آمریکا با تکیه بر تسلیحات اتمی خود، در سراسر جهان کشورهای دیگر را تهدید می کند و به آنها زورگویی می کند و اجازه نمی دهد آنها از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنند در حالیکه به اسرائیل کاری ندارد. به نظر من باید جنبشی جهانی برای انهدام این تسلیحات شکل گیرد. به نظر من وجود این تسلیحات خطر بزرگی برای امنیت و صلح جهانی است به ویژه اینکه کشورهایی مثل و هند و پاکستان که با یکدیگر تنش دارند و چندین بار با یکدیگر درگیر جنگ شده اند، تسلیحات اتمی دارند. به نظر من آمریکا به جای اینکه روی مسئله هسته ایران تمرکز کند، بهتر است به مسئله تسلیحات هسته ای پاکستان بپردازد که ثبات و امنیت قابل قبولی در این کشور وجود ندارد حال آنکه برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و جنبه نظامی ندارد. "

این کارمند سابق کنگره درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گفت کاملا روشن است که رویکرد غرب به ویژه آمریکا به مسئله هسته ای کشورها دوگانه و ریاکارانه است. در حالیکه آمریکا با برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل کاری ندارد، مانع استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای می شود. ایران امضا کننده پیمان ان پی تی است و حق دارد از فناوری صلح آمیز هسته ای استفاده کند. هم اکنون در فرانسه، حدود هفتاد درصد از برق این کشور از نیروگاههای هسته ای تامین می شود و در آمریکا نیز محافظه کاران تلاش می کنند سهم برق هسته ای را در این کشور افزایش دهند. و این در حالیست که آمریکا در برنامه هسته ای صلح آمیز ایران مانع تراشی می کند و تحریمهای غیرقانونی  علیه این کشور وضع کرده است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.