سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تراز مثبت بازرگانی ایران با 30 کشور در دو ماه گذشته/ کشور امارات و چین در صدر واردات

براساس آمار دو ماهه اول سال جاری تراز بازرگانی ایران با 30 کشور مثبت و با 20 کشور منفی بوده و امارات و چین بیشترین واردات را به کشور دارا هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران آمار صادرات به کشورها از فروردین تا اردیبهشت سال جاری به ترتیب ارزش دلاری نشان می‌دهد، کشور چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، هند، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، مصر و عمان به ترتیب در رده‌های اول تا دهم قرار گرفته‌اند.

بر این اساس آمارها نشان می‌دهد، میزان صادرات به لحاظ ارزش دلاری از فروردین تا اردیبهشت 93 نسبت به مدت مشابه 92 از لحاظ ارزش 99 صدم و از لحاظ وزن 2.42 درصد رشد دارد.

همچنین آمار واردات بر اساس ارزش دلاری در این مدت نشان می‌دهد، به ترتیب امارات متحده عربی، چین، هند، ترکیه، جمهوری کره، آلمان، سوئیس، ایتالیا، روسیه و فرانسه قرار دارند.

همچنین آمار اردیبهشت ماه 93 نسبت به 92 از لحاظ ارزش 41.17 و از لحاظ وزن 49.07 درصد رشد نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده تراز بازرگانی در ماه اردیبهشت میان ایران و کشورهای مختلف نشان می‌دهد این تراز با کشور چین 387 میلیون و 564 هزار و 202 دلار بوده و همچنین با کشور امارات متحده عربی منفی یک میلیارد و 190 میلیون و 663 هزار و 593 دلار است.

همچنین تراز بازرگانی ایران با کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، عمان، آذربایجان و مصر مثبت است.

این آمار نشان می‌دهد، از میان 50 کشور تراز بازرگانی ایران با 20 کشور در مدت فروردین تا اردیبهشت سال جاری منفی بوده و با 30 کشور نیز مثبت بوده است.

برچسب ها: تراز ، بازرگانی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.