سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان‌بندی پرواز در "فرودگاه امام" بازنگری شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه امام‌خمینی(ره) ظرفیت بیش از شش‌ میلیون مسافر را دارد و می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب از همه ساعات این فرودگاه برای انجام پرواز بهره‌ برد.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی ایلخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در این مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش بیش از 8 میلیون مسافر از فرودگاه بین‌المللی مشهد طی سال گذشته را نقطه قوتی در کارنامه سعید چلندری مدیرکل سابق این فرودگاه عنوان و تاکید کرد؛ با بهره‌مندی از تجریه، نگاه و برنامه ایشان میزان اعزام و پذیرش مسافر فرودگاه امام(ره) که در سال گذشته کمتر از 5 میلیون بوده است افزایش یابد.

ایلخانی اظهار امیدواری کرد: مدیرکل جدید بتواند با تلاش بی‌وقفه به اندازه بلندی و بزرگی نام حضرت امام(ره) اثربخش بوده و باعث افتخار و اعتلای نام ایران باشد.

وی با بیان اینکه قطعا فرودگاه امام بیش از آنچه در سال 91 و 92 اتفاق افتاد ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر دارد، عدم برنامه‌ریزی مناسب را مورد توجه قرار داد، افزود: این فرودگاه در حال حاضر می‌تواند بیش‌ از 6 میلیون مسافر را جابجا و به آنها خدمات‌رسانی کند.

ایلخانی ادامه داد: در حال حاضر این فرودگاه در بسیاری از ساعات با ازدحام مسافر مواجه است و در برخی ساعات در حالی‌که فرودگاه عملیاتی است، اما هیچ پروازی انجام نمی‌شود و به‌همین باید بازنگری در برنامه‌زمان‌بندی پروازهای این فرودگاه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام را مورد توجه قرار داد و از آن به عنوان یکی از اولویت‌های این فرودگاه یاد و اظهار امیدواری کرد؛ با همت مدیریت جدید و مجری طرح این اتفاق به‌زودی رخ دهد.

وی که پیش از حضور در مراسم تودیع و معارفه از ترمینال‌ نیمه تمام حج فرودگاه امام بازدید کرده بود؛ گفت: امیدواریم کار ساخت این ترمینال شروع و وارد چرخه خدمات‌رسانی به مسافران شود.

وی یکی از ویژگی‌های فرودگاه امام‌(ره) را مقایسه آن با فرودگاه‌های خارجی عنوان کرد و در عین حال گفت: اگر متناسب با الگوی فرودگاه‌های خارجی از ترمینال مناسب در این فرودگاه برخوردار نیستم حداقل باید نسبت به مسافران پاسخگو باشیم.

ایلخانی با بیان اینکه اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام توسط دولت ابلاغ شده و در ساختار جدید مدیرکل فرودگاه امام به عنوان معاون عملیات این شرکت فعالیت خواهد داشت، افزود: تا زمان اجرای اساسنامه کارهای نیمه تمام تحویل داده خواهد شد تا مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه معتقدم با مختصر هزینه‌یی برخی از پروژه‌های نیمه تمام، آماده خواهد شد؛ گفت: بر همین اساس اگر بتوانیم پاویون فرودگاه امام را ظرف 10 روز آینده به‌ بهره‌برداری برسانیم، ظرفیت تسهیلات‌دهی جدیدی به مسافران افزوده خواهد شد و بسیاری از نگرانی‌های مردم کاسته می‌شود.

وی در پایان خواستار همکاری و هماهنگی بیش از پیش نهادهای مختلف در فرودگاه امام شد.
در این مراسم؛ مرتضی دهقان مدیرکل سابق فرودگاه امام‌(ره) به‌عنوان قائم‌مقام معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و مدیرکل دفتر استانداردهای فرودگاهی معرفی شد.

همچنین علی‌رضا مجذوبی رئیس مرکز کنترل فضای کشور  هم به عنوان معاون عملیات هوانوردی فرودگاه امام‌خمینی(ره) معرفی شد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
در استراليا به جهت حفظ آرامش حيوانات و عدم توليد آلودگي صوتي، هيچ پروازي از 10 شب تا صبح انجام نمي‌شود