سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوی: تیم‌های حاضر در جام جهانی شجاعانه بازی می‌کنند

کارشناس فوتبال در خصوص بازی‌های جام جهانی 2014 گفت:‌ ما تا الان بازی بی‌کیفیت از تیم‌ها در جام جهانی ندیدیم و تعداد گل‌ها هم زیاد بوده است.

مجتبی تقوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیم‌های حاضر در جام جهانی تا الان شجاعانه بازی کردند و ترسو نبودند. طرح توسعه ای فیفا و توپ به ساختار تهاجمی باعث شده که بازی‌های جام جهانی تا الان پرگل بوده است.

*توان یونان در همین حد بود
 
تقوی در خصوص ارزیابی‌اش از برد پر گل کلمبیا مقابل یونان گفت:‌ یونان مقابل کلمبیا خوب بازی کرد اما توان یونان همین حد بود و نتوانست گل‌های خورده را جبران کند.

تقوی بیان کرد: به نظرم یونان همین که به جام جهانی راه یافته خودش برد محسوب می شود.
ستاره های یونان سنشان بالا رفته است. براین اساس یونان باید دست به جوانگرایی بزند.

وی در ادامه اظهار داشت: تیم کلمبیا مهارت فیزیکی و قدرت بدنی بالایی دارد. این تیم توانست بازی بهتری نسبت به یونان انجام و هدف این بازی در بازی را با سه گل برد.
 
*کاستاریکا فراتر از انتظار بازی کرد
 
تقوی در خصوص ارزیابی اش از برد پرگل کاستاریکا مقابل اروگوئه گفت:‌ کاستاریکا فراتر از انتظار بازی کرد و کسی فکرش را نمی‌کرد که این تیم آمریکایی این چنین بازی کند. بازیکنان کاستاریکا متحد و منسجم بودند و در کار تیمی فوق العاده عمل کردند.

وی درباره عملکرد اروگوئه بیان کرد:‌ اروگوئه خوب و منطقی بازی کرد و اما نوع فوتبال بازی کردنش با دوره قبل جام جهانی متفاوت بود. نبود سوارز هم در روند بازی تیم اروگوئه تأثیر منفی گذاشته بود.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: اروگوئه مقابل کاستاریکا ضعیف بازی نکرد اما کاستاریکا فراتر از انتظار بود و توانست اروگوئه را شکست دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: کمپل مهاجم کاستاریکا با 21 سال سن بسیار خوب بازی کرد و بهترین بازیکن میدان هم شد.
کمپل مهارت فوق العاده ای در سر زن، شوت زدن دارد و با دوتا پایش خیلی خوب کار می کند.

تقوی بیان کرد: به نظرم کاستاریکا یکی از پدیده های در جام جهانی خواهد بود.
کاستاریکا به طور مستقیم به جام جهانی صعود کرد اما اروگوئه از طریق بلی آف به جام جهانی راه یافت.

کارشناس فوتبال عنوان کرد:‌ اروگوئه همواره با سختی به جام جهانی راه می یابد اما در جام جهانی خوب بازی می کند و تا مراحل پایانی هم پیش می‌رود. تیم اروگوئه بازیکنان زیادی در خارج از لیگش دارد. به خاطر همین این بازیکنان درگیر بازیهایشان هستند و نمی توانند کیفیت لازم را قبل از جام جهانی داشته باشند اما در شروع بازی‌های جام جهانی آنها خوب بازی می‌کنند.

*ایتالیا با استفاده از تجربه‌اش توانست برنده این بازی شود
 
تقوی در خصوص ارزیابی اش از برد ایتالیا مقابل انگلیس گفت:‌ هر دو تیم در دوران گذشته به سرمی برند و قصد دارند به سال‌های پر فروغ گذشته باز گردند و تبدیل به تیم‌های بزرگ شوند.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ به هر حال بازی دو تا تیم شبیه و هم سطح هم است. تجربه تیم ملی ایتالیا نسبت به انگلیس بالاتر بود و آنها با حوصله تر بازی کرده و از موقعیت‌هایشان بهتر استفاده کردند و توانستند بازی را ببرند.

تقوی در مورد عملکرد تیم فوتبال انگلیس مقابل ایتالیا گفت:‌ انگلیس به اجبار به سمت جوانگرایی رفته است. هاجسون تفکر خاصی روی تیم انگلیس پیاده کرده است.
خط حمله این تیم باطراوت، شاداب و خلاق است. استرلینگ مهاجم جوان تیم ملی انگلیس خیلی خوب بازی می کند.
به نظرم انگلیس در ادامه بازیها با رویکرد جدید هاجسون موفق خواهد شد.

وی بیان کرد: تیم‌های فوتبال آلمان، هلند، انگلستان رویکردشان به سمت جوانگرایی است . دو تیم فوتبال آلمان و هلند آگاهانه این کار را انجام می‌دهند اما انگلستان به طور اجباری رو به جوانگرایی آورده است.

تقوی تصریح کرد:‌ تیم فوتبال اسپانیا برخلاف دیگر تیم‌ها جوانگرایی نکرده است و ستاره هایش رو به افول هستند. به هر حال سلیقه دل بوسکه این است و نمی توانیم به وی ایراد بگیریم.
به نظرم جوانگرایی نباید اجباری بلکه باید با برنامه باشد.
 
*مؤلفه فوتبال مدرن را در تیم ایتالیا ندیدم
 
تقوی در خصوص ارزیابی اش از شکست ژاپن مقابل ساحل عاج گفت:‌ من این بازی را ندیدم اما امیدوارم که ایران نماینده شایسته ای برای آسیا در جام جهانی باشد و بازی مقابل نیجریه با ببرد.

وی درباره دو شکست تیمهای آسیایی در جام جهانی گفت:‌ استرالیا فوتبالش پیشرفت نکرده است و همان سبک قدیمی را دارد. فوتبال مدرنی را در استرلیا نمی بینم. به هر حال کشورهای آسیایی نسبت به اروپایی ها پیشرفت چندانی نکرده‌اند.
 
*ما باید به دنبال لذت بردن از جام جهانی باشیم
 
وی در ادامه اظهار داشت: ما نباید به دنبال نتیجه گرفتن در جام جهانی باشیم بلکه باید از رفتن به جام جهانی لذت ببریم به نظرم تیم بازنده در جام جهانی وجود ندارد و همه برنده هستند.
ما باید یاد گیرنده در بخشهای مدیریتی و فنی در جام جهانی باشیم.

تقوی درباره تیم ملی فوتبال کشورمان بیان کرد: به نظرم بازی با آرژانتین فرصت استثنائی برایمان است و ما باید پیشرفت های دیگر تیمها را رصد و آنها را در تیم ملی اجرا کنیم.

کارشناس فوتبال گفت: ما نباید در گیر حاشیه ها شویم و افکار عمومی را به سمت مسائل حاشیه ای ببریم. مسئولان باید به مسائل فنی توجه کنند. فیفا در دوره قبلی جام جهانی 8 فاکتور مهم در موفقیت تیمها مطرح کرده است رویکرد به سمت جوانگرایی، انجام کارهای ترکیبی، میزان دوندگی بالا، دفاع هوشمند از جمله مسائلی است که تیمها از آنها استفاده و پیشرفت کردند.

وی بیان کرد: دفاع هوشمند به این صورت است که مدافعان فشار زیادی روی بازیسازی حریفانشان انجام می دهند. دیگر مثل سابق در محوطه جریمه خطا نمی کنند و از ضربات ایستگاهی نهایت استفاده را می کنند.

تقوی عنوان کرد:‌ما یک خط در میان به جام جهانی می رویم به نظرم باید به کشوری تبدیل شویم که هر دوره به جام جهانی برویم، مسئولان فوتبال باید تدابیری بیاندیشند تا هر دوره ما به جام جهانی برویم و در جام جهانی 2018 رو به هم حضور داشته باشیم.

وی عنوان کرد: جوانگرایی و توسعه مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری فاکتورهایی برای پیشرفت کردن است.
بنابراین ما باید از حضور در جام جهانی لذت ببریم و از برنامه های توسعه ای تیمهای اروپایی استفاده و آنها را در کشور اجرایی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ موتور مهاجم سازی در اروپا به راه افتاد و طرح توسعه ای فیفا هم جواب داده است.  به خاطر همین کیفیت این دوره از جام جهانی نسبت به ادوار قبل بهتر شده و تیمها شجاعانه بازی می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.