سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه"ریزش مو" را اينجا بخوانيد(قسمت اول)

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "دکتر سعید رجب زاده، متخصص پوست و مو" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "ریزش مو" كه توسط دکتر سعید رجب زاده، متخصص پوست و مو است به شرح ذیل مي باشد:

***محمدی

پاسخ: این ریزش موی آندروژنتیک یا تیپ مردانه است و غیر قابل برگشت بوده و میشود با تجویز ماینوکیسدل و شامپو‌های حاوی تباکاراتون، بتامتازون و کروتون های موضعی آن را کنترل کرد و موهای باقی مانده را زخیم‌تر کرد و این درمان تا پایان عمر ادامه دارد و تغییر رنگ هم قطعا ژنتیکی است و ریزش مو با اضطراب و استرس تشدید می‌شود.

***سمیه

پاسخ: باید حتما تحت آزمایش‌های هورمونی قرار گیرد و برای سرد شدن دست و پا و سرگیجه، احتمال کم خونی می‌رود که مراجعه به متخصص داخلی، الزامی است.

***حمید

پاسخ: ریزش‌های مو‌های سکه‌ای و تکیه جزء گروه‌های مربوط به استرس، افسردگی و وسواس است که بعد از مدتی خود به خود بر می‌گردد و ارتباطی با چنین درمان‌هایی ندارد و اگزماهای شدید نیز در افراد حساس و دارای وسواس بیشتر مشهود است.

***محمد

پاسخ: این علائم ناشی از اگزمای سبوروئیک و ژنتیکی است و ریشه کن نمی‌شود، ولی با استفاده از شامپو‌های 1 تا 12 درصد حاوی اتاکانازول و زین کرییون قابل کنترل است.

***منصور

پاسخ: برای ریزش مو‌های تیپ مردانه و سبوروتیک، شست و شوی روزانه و درمان‌های مناسب طبق نظر پزشک معالج توصیه شده و در صورت افزایش خارش، مصرف کورتون‌های موضعی، بتاکاراتن، بتامتازون توصیه می‌شود.

***ناشناس

پاسخ: ممکن است به علت شانه زدن حین استحمام و با استفاده از سشوار با حرارت خیلی زیاد باشد که ریشه‌های مو ها را بسوزونه، اما فاکتور‌های ژنتیکی بسیار دخیل هست و البته نوع تغذیه.

***امیر

پاسخ: ریزش موها از نوع تیپ مردانه بوده و استفاده از ماینوکسیدن باید تا پایان عمر ادامه یابد و البته استرس و فشار روحی عامل اصلی تشدید کننده ریزش مو است و این ترکیبات هنوز از نظر علمی به ثبات نرسیده‌اند.

***ناشناس

ریزش مو با درمان قابل کنترل و در مراحل اولیه نیز به خوبی به درمان پاسخ می‌دهد ولی بارگشت مو‌های از دست رفته هیچ راهی به طور طبیعی ندارد مگر در برخی از موارد خاص.

***محمد

پاسخ: بله، میشه انجام داد ولی مشاوره قبلی یک اجبار مهم است، زیرا وارفارین رقیق خون است و کاشت هم نیازمند ترمیم دارد و با زیاد شدن جریان خون در سر، این امکان ضعیف می‌شود و تقریبا 50،50 است.

***ناشناس

پاسخ: برای درمان ریزش مو چیزی به عنوان محلول معجزه یا طلسم وجود ندارد، تنها راه استفاده از ماینوکسیدل 50 درصد تا آخر عمر و حفظ مو‌های باقی مانده است.

***امیر حسین

پاسخ: شستشوی روزانه و روزی 2 الی 3 دقیقه با شامپو‌های ضد شوره دارای 5 ماده‌ی اساسی، و استفاده از ماینوکسیدن تا پایان عمر پیشنهاد می‌شود.

***علیرضا

پاسخ: از نوع آندروژنتیک و تیپ مردانه است و استفاده از ماینوکسیدیل تا پایان عمر راه کار حفظ موهاست و شستشوی مداوم روزی 2 الی 3 بار با شامپو‌‌های مخصوص.

***قاسم

پاسخ: تنها راه استفاده از رنگ مو است.

***شهاب

پاسخ: باید تمام درمان‌ها تحت نظر پزشک باشد و مصرف این دارو در لیبرهای مختلف، فیتستراید به صورت قرص و روزانه یکی تاثیر چندانی ندارد و باید از مکمل‌ها استفاده شود، برای کنترل ریزش مو و حفظ مو‌ها.

***رضا

پاسخ: درمان‌های ویژه تیپ مردانه (استفاده مادام العمر از ماینوکسیدن و مکمل‌ها) توصیه می‌شود.

***حسن

پاسخ: خیر به هیچ عنوان.

***رضا

پاسخ: هرچه زودتر برای درمان به متخصصین پوست و مو مراجعه کرده که کاشت مو یکی از آن‌هاست و سپس با تجویز درمانن‌ها ویژه ریزش موی تیپ مردانه موهای باقی مانده حفظ و زخیم شده و در این مرحله به درمان کاملا پاسخ داده و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/



برچسب ها: ریزش ، مو ، کاربر ، دارو ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ابراهیم
۱۶:۵۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
سلام من سوال کرده بودم در مورد ریزش موی سکه ای چهار سال که من درگیر این بیماری هستم و آمپول کورتون و قرص های کورتون هم به من خیلی دادن دکترهای زیادی هم رفتم ولی از یک طرف سر در میاد و از جای دیگه ریزش می کنه ممنون میشم کمک کنید حتی ابر و مژه ها ی من هم ریزش داشتن با سپاس از شما..
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
خب سوالا رو هم بذارین که شاید مورد مشابه باشه وگرنه جواب ها به تنهایی فایده ای ندارد.
محمود
۲۱:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
من خیلی سرم شوره داره23 سالمه هرچی هم رفتم دکتر فایده نداره شامپو ای بهم معرفی کنید خسته شدم شوره ام خشکه