سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلر : غرب باید بار دیگر گزینه نظامی را در عراق اجرا کند

تونی بلر ، نخست وزیر سابق انگلیس در سخنانی اظهار داشت : هم پیمانان غربی باید گزینه های نظامی کوتاه مدت را برای اعزام نیروهای زمینی به عراق درنظر داشته باشند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین ؛ این روزنامه در ادامه به نقل از بلر نوشت : بدنبال پایان یافتن حضور نظامی غرب در عراق پس از حمله سال 2003 هم پیمانان غربی باید گزینه های نظامی کوتاه مدت را در خاورمیانه در نظر داشته باشند . آنها باید نقش و حضوری فعال تر در امور منطقه از خود نشان دهند . 

نخست وزیر سابق انگلیس همچنین تصریح کرد : تعداد زیادی گزینه برای اقدام در برابر بحران  گروه های تروریستی تکفیری بعثی روی میز غرب وجود دارد از جمله حملات هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین ، آنگونه که در لیبی مورد استفاده قرار گرفت . 

بلر که این اظهارات را در برنامه "صبح انگلیس" بیان نمود ، تصریح کرد : مقاله ای طولانی درباره نحوه عملکرد غرب در مواجهه با بحران عراق نگاشته ام که در یکی از بخش های آن  اشاره شده که مداخله غرب در عراق در سال 2003 علت آشوب ها و ناآرامی های کنونی در این کشور نیست . به سود ماست که تروریستهای تکفیری از ادامه اقدامات خود در شهرهای عراق متوقف شوند . بخوبی می دانم چرا مردم میگویند :‌لزومی ندارد غرب در چنین موردی دخالت داشته باشد و من نمی خواهم هیچ چیزی راجع به آن بشنوم . 

نخست وزیر سابق انگلیس تاکید کرد : هدف تروریستهای تکفیری و بعثی تنها جنگیدن با نیروهای عراقی نیست بلکه چنانچه ما آنها را متوقف نکنیم ، به سراغ ما نیز خواهند آمد . ضروری است که اکنون درک کنیم که خطر کجاست و برخورد صحیح با آن چگونه است . ما باید هرچه زودتر دست بکار شویم وگرنه عواقب آن به خود ما بازخواهد گشت ، همانند آنچه در موردسوریه تجربه کردیم  .

وی افزود : بهترین سیاست برای ما این است که بدانیم هر شکلی از مداخله می تواند برای ما دشوار باشد اما از هر روش جایگزین دیگری بهتر است . در این مورد نیازی نیست که همانند آنچه در عراق یا افغانستان انجام دهیم ، عمل کنیم بلکه عملکردمان باید در حد حفاظت و تحقق منافع مان باشد . 

بلر با اشاره به اینکه بسیاری از مردم سوریه طی سالهای گذشته تاکنون کشته شده اند ، خاطرنشان کرد : من پیشتر نیز از اجرای اقدام نظامی مستقیم غرب در سوریه حمایت کرده بودم و اعلام کردم که شاید ناچار شویم با "بشار اسد "‌رییس جمهوری سوریه مصالحه کنیم . 




انتهای پیام /
برچسب ها: نظامی ، غرب ، عراق ، کشور ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.