سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

ساماندهی 74 کیلومتر از رودخانه های استان اردبیل

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل از ساماندهی و دیواره سازی 74 کیلومتر از رودخانه های مرزی و داخلی این استان با هدف کاهش خسارات سیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهروز محمدی افزود: نقشه برداری و عملیات تعیین حد بستر و حریم سراسری رودخانه ها و مسیل های استان به طول حدود یک هزار و 830 کیلومتر و مطالعات فاز اول ساماندهی رودخانه های مرزی و داخلی به طول 406 کیلومتر و مطالعات فاز دوم نیز به طول 121 کیلومتر انجام شده است.

وی گفت: این شرکت به رغم کمبود اعتبارات با صرف بیش از 180 میلیارد ریال در سال های اخیر اقدامات موثری برای مدیریت سیلاب در مناطق مختلف استان انجام داده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل اجرای عملیات لایروبی و بازگشایی مسیر رودخانه ها برای عبور ایمن سیلاب به طول 112 کیلومتر را از دیگر اقدامات معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل ذکر کرد.

محمدی افزود: دخل و تصرفات انجام شده در بستر و حریم رودخانه ها و منابع آبی در سال های گذشته زمینه را برای افزایش خسارات سیل فراهم کرده و این شرکت در مورد حد بستر و حریم رودخانه ها از طریق درج آگهی در رسانه ها و رسیدگی به شکایات به طول یک هزار و 550 کیلومتر نسبت به اعمال حاکمیت دولت اقدام کرده است.

وی اظهارامیدواری کرد مجاورین رودخانه ها به میزان حد بستر و حریم اعلامی پایبند بوده و از دخل و تصرف و تجاوز خودداری کنند.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.