سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

اجرایی شدن دستور وزیر بهداشت مبنی بر ثبات پرداختی داروها/ اختصاص دو هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش هزینه‌های دارویی

دیناروند گفت:‌ طبق دستور وزیر بهداشت، پرداختی بیماران نسبت به گذشته نباید تغییر کند، به خصوص در مورد داروهایی که مشابه تولید داخل دارند و این دستور از امروز اجرایی شده است.

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان‌های بیمه گر داشتیم، قرار شده بود ما به التفاوت قیمت برای دارو‌های مشابه تولید داخل به بیمار پرداخت کنند و با توجه به اینکه سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است، قرار شد فعلا داروهای برند مشابه تولید داخل را همچنان وزارت بهداشت حمایت کند تا ما بتوانیم با انجمن‌های علمی تفاهم کنیم که نیاز بیماران از داروهای تولید داخل را تامین کند.

وی افزود: ما در مورد دارو‌های مشابه تولید داخل برای برخی از بیماری‌های خاص یارانه هم پرداخت می‌کنیم که مبلغ این یارانه دو هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دستور وزیر بهداشت این بود که پرداختی بیماران در مورد داروهایی که مشابه تولید داخل دارند، تغییر نکند. بنابراین یک افزایش و حمایت نسبت به تغییرات ایجاد شده و این دستور از امروز اجرایی شده است.

دیناروند خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش پرداختی بیماران از هزینه‌های دارو در نظر گرفته شده است که اگر این امر محقق نشود، به عنوان مثال یک بیمار سرطانی برای یک دارو 30 درصد باید پرداخت می‌کرد، که با این اعتبار 10 درصد پرداخت می‌کند و اگر دارویی هیچ حمایتی نداشت، ما 50 درصد آن را پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.