سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

استفاده از پلاستیک های تجزیه پذیر در بخش کشاورزی ضروری است

رییس اداره حفاظت محیط زیست ساوه گفت: استفاده از پلاستیک های تجزیه پذیر در بخش کشاورزی برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ضروری است.

ˈپرویز نبیلیˈ در گفتگو باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: پلاستیک به دلیل ماندگاری زیاد در طبیعت موجب ایجاد آلودگی خاک، آب های سطحی و در بلند مدت آب های زیرزمینی می شود.
وی بیان کرد: هر سال با شروع فصل کاشت محصولات جالیزی، برخی کشاورزان مبادرت به کشت محصول به این روش کرده و در پایان فصل برداشت برای جمع آوری پلاستیک های مصرفی اقدام نمی کنند که این امر باعث پخش پلاستیک در زمین های کشاورزی و ایجاد مشکل زیست محیطی می شود.
نبیلی ادامه داد: در گذشته این روش کشت در سطح کمی از زمین های کشاورزی شهرستان انجام می شد اما هم اکنون از سوی کشاورزان مورد استقبال قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: از آنجا که ماندگاری پلاستیک در طبیعت بالاست و تجزیه آن سال ها طول می کشد، بر اثر گرما و سرما و تابش نور آفتاب، مواد سازنده نایلون که مشتقات نفتی است وارد خاک می شود.
به گفته وی، استفاده از پلاستیک در کشاورزی به دلیل جلوگیری از تبخیر آب و صرفه جویی در مصرف آب، مبارزه با علف های هرز و ورود زود هنگام محصول به بازار مورد استفاده کشاورزان قرار می گیرد.
نبیلی گفت: به دلیل حساسیت موضوع و خطر آلودگی جدی منابع آب و خاک حاصل از به جا ماندن پلاستیک های این نوع کشت، جلسه هایی با حضور مسوولان ذیربط برگزار شده است.
شهرستان ساوه دارای اقلیم نیمه خشک با تابستان های بسیار گرم است./س
/
برچسب ها: پلاستیک ، تجزیه ، حفاظت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.