سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد

تلاش دولت‌های مرتجع منطقه برای چند‌ پارگی و تقسیم عراق

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: گروه تروریستی داعش به کمک گروه‌های حامی خود در تلاش است با راه انداختن جنگ فرقه‌ای در عراق، دولت این کشور را به چالش بکشاند و سرنگون کند و تا جایی که می‌تواند امتیازات اساسی از دولت شیعی عراق بگیرد.

"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اهداف گروهک تروریستی داعش و  حامیانش، گفت: موضوعی که در رابطه با بحران عراق مشخص بوده این است که این بحران تنها به دست گروهک تروریستی موسوم به داعش صورت نگرفته بلکه در این مسئله گروه‌های ضددولتی نظیر ناراضیان ارتش، افراد به جا مانده از حزب بعث و بعضی از دولت‌های مخالف دولت عراق نقش داشته‌اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: حامیان گروه تروریستی داعش با حمایت از این گروه در حال انجام تحرکات تروریستی در این کشور برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند به همین جهت داعش هم از این موضوع استفاده کرده و توانسته چهره خودش را به عنوان بازیگر اصلی در منطقه به رخ بکشاند.
 
وی تصریح کرد: گروه تروریستی داعش به کمک گروه‌های حامی خود در تلاش است با راه انداختن جنگ فرقه‌ای در عراق، دولت شیعی کنونی این کشور را به چالش بکشاند و سرنگون کند و تا جایی که می‌تواند امتیازات اساسی از دولت شیعی عراق همچون کردها که در اقلیم‌شان امتیازاتی از این دولت گرفتند، کسب کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه اظهار داشت: همیشه اهل سنت عراق به امتیازات کردها غبطه می‌خورند و احساس می‌کنند که نسبت به کردها مظلوم واقع شده‌اند در نتیجه گروه‌های مخالف دولت عراق از این موضوع سوء استفاده کرده تا با تفرقه‌افکنی میان فرقه‌های عراقی، به خواسته‌های شومشان برسند.
 
کلهر در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این گروه‌های تروریستی و دولت‌های حامی آنها این است که در صورت پیروزی در نبرد با ارتش عراق که احتمال آن خیلی کم است بتوانند این کشور را به چندین قسمت تقسیم و از زیر سلطه حکومت مرکزی عراق خارج کنند که این اتفاق برای دولت عراق و سوریه یک فاجعه خواهد بود به همین دلیل درگیری میان ارتش عراق و گروه تروریستی داعش روندی تصاعدی پیدا خواهد کرد تا این که این گروه تروریستی و حامیان  آن به صورت کامل سرکوب شوند اما در کل بعید به‌نظر می‌رسد که تروریست‌ها بتوانند تقشه‌های شوم خود را در منطقه به نتیجه برسانند.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، عراق ، سوریه ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.