سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: یک درصد از منابع توسعه ملی،برای تولید گوشت قرمز به جامعه عشایری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،کرمعلی قندالی دیروز در آیین تودیع و معارفه مدیر امور عشایر استان اصفهان، افزود:این تسهیلات معادل چهار هزار میلیارد ریال است که به بخش دامپروری اختصاص یافته و با سود 11 درصد بین جامعه عشایری توزیع می شود.

وی گفت: طبق آمار سال 1387، جامعه عشایری سالانه 150 هزار تن گوشت قرمز تولید می کندکه با تزریق این میزان تسهیلات تا 30 هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز پیش بینی می شود.
قندالی میزان اراضی متعلق به جامعه عشایری کشور را 700 هزار هکتار بیان کرد و افزود: 5.6 درصد کل تولیدات محصولات کشاورزی کشور از سوی عشایر است.
رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه 35 درصد تولید صنایع دستی کشور متعلق به جامعه عشایری است، اضافه کرد: مشکلات بسیار زیاد مانند حضور دلالان در بازار صنایع دستی عشایر، در حال بررسی است.
وی تصریح کرد: دو استان سیستان و بلوچستان و فارس در سال جاری به عنوان پایلوت برای مطالعه و بررسی این مشکل انتخاب شدند و در این مطالعه تمام مراحل تولید تا توزیع صنایع دستی عشایر تحت کنترل قرار می گیرد.
قندالی اظهار کرد: قرار است چشمه سارها و قنوات برای مقابله با پدیده خشکسالی، تامین آب شرب مردم عشایر و دام ها و جلوگیری از اتلاف آب برای مناطقی که نیازمند هستند، اصلاح شود.
وی از اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی برای عشایر خبر داد و افزود: این طرح برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن انجام می شود.
رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: عملیات اجرایی اسکان عشایر با مطالعه مناطق مستعد و توجه به فراهم بودن زمینه اشتغال، در فرآیندی پنج تا 10 ساله مد نظر است.
در این آیین از «اصغر مرادی» بعنوان مدیر قبلی امور عشایر اصفهان قدردانی و «محمدعلی یوسفی» بعنوان مدیر جدید معرفی شد. /س


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.