سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظی در مراسم بهره وری از فاز اول رومینگ ملی؛

اجرای فاز دوم رومینگ ملی تا 20 روز آینده

مراسم بهره‌وری از فاز اول طرح استفاده متقابل شبکه‌های تلفن همراه واعطای پروانه رادیو ترانک عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  مراسم اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی و بهره وری از فاز اول طرح استفاده متقابل شبکه های تلفن همراه با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین مراسم با اشاره به اینکه این طرح به اپراتورها کمک می‌کند تا با سرمایه گذاری کم تر سرویس بهتری ارائه دهند گفت: امروز در بسیاری از کشورهای جهان بین اپراتورها یک مسابقه منصفانه برای خدمات بهتر وجود دارد ومسئولیت ما این است که برای خدمت گذاری آماده باشیم.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در عرصه ای هوشمندی به سر می‌بریم افزود: اگر لحظه‌ای از تحولات غافل شویم بازنده خواهیم بود و به مردم هم نمی‌توانیم خدمت کنیم.

واعظی به افتتاح دو پروژه اشاره کرد و گفت: دلیل افتتاح شبکه رادیو ترانک عمومی این است که خدمات سریع ارائه داده به این دلیل که این فرکانس در بسیاری از کشورهای دنیا به تدریج به سمت اشباع شدن می‌رود وما چاره ای نداریم به فرکانس دائمی اضافه کنیم تا نیازهای مقطعی آنان را برآورده کنیم.

واعظی تصریح کرد: فعالیت دیگر ما در ارتباط با مرحله اول رومینگ ملی است ومنظور ما از این مرحله این است که طراحی‌ای که همکاران ما کرده‌اند اپراتورهای غالب به غیر غالب خدمات رومینگ ارائه کنند ومنظور از اپراتورهای غالب اپراتورهایی است که 25 درصد بازار کنترل می‌کنند و این کار حاصل تفاهم سه اپراتور باهم است.

وی درخصوص زمان اجرای فاز دوم رومینگ ملی اظهار کرد: کمتر از یک ماه آینده دو اپراتور بزرگ دیگر ما یعنی همراه اول وایرانسل به رومینگ ملی می‌پیوندند و سه اپراتور ما به طور کامل از رومینگ همدیگر برخوردار می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درادامه تاکید کرد: دردنیای امروز نباید  فوتبال حرفه ای شود بلکه همه کارها باید حرفه ای باشد و همه‌ی اپراتورها علاوه بر رقابت رفاقت  وهمکاری نزدیک داشته باشند چرا که هدف هر سه خدمت رسانی به مردم است.

واعظی همچنین افزود: آماده‌ایم نسل سه و چهار تلفن همراه را در برنامه آینده قرار دهیم.

وی به بحث شیرینگ اشاره کرد و گفت: هدف ما اجرای شیرینگ و ترابرد پذیری شماره‌ها است چرا که با این کار مشترکین می‌توانند در صورت تمایل اپراتور خود را عوض کنند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اجرای نسل سه وچهار گفت: پیش از اجرای این طرح باید طوری شبکه را آزمایش کنیم که مردم با مشکل مواجه نشوند و تا زمانی که مورد رضایت شهروندان قرار نگیرد به طور جدی نباید اجرا شود.

واعظی به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت:  با توجه به این که اسفند ماه اقتصاد مقاومتی به دولت ابلاغ شد نباید تصور کنیم که این اقتصاد مقاومتی مختص دولتی‌ها است  اقتصاد مقاومتی تفاسیر مختلفی دارد در این جا منظوراین است که به تولید داخل بیشتر توجه کنندالبته شاهد این هستیم که دربخش نرم افزاری از نیروهای خوب استفاده کنیم.

* از اپلیکیشن های داخل استفاده کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه مراسم اظهار کرد: به طور جدی دنبال این هستیم که همزمان از پهنای باند در موبایل استفاده می‌کنیم اپلیکیشن داخلی قابل توجه ای در موبایل و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل استفاده کنیم .

واعظی تصریح کرد: درآینده بخش قابل توجه ای از درآمد اپراتورها به دیتا برمی‌گردد وباید به آن توجه کرد و اپلیکیشن های مختلفی درست شود.

گفتنی است، مراسم بهره وری از فاز اول طرح استفاده متفاوت شبکه های تلفن همراه" رومینگ ملی" واعطای پروانه رادیو ترانک عمومی همزمان با 24 خرداد ماه با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و در پایان تفاهم نامه رومینگ بین اپراتورها تبادل شد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.