سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی‌قدوسی در نطق میان‌دستور:

برای حمایت از اقتصاد مقاومتی حتی یک لایحه از سوی دولت یازدهم به مجلس داده نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در یکسال گذشته حتی یک لایحه برای حمایت از اقتصاد مقاومتی به مجلس ندادید و فقط دو لایحه بودجه 93 و اصلاح بودجه 92 در این فضا بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد وکلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 خردادماه) خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: جناب آقای روحانی به بعضی از مواضع شما در نشست سالن وزارت کشور و نشست مطبوعاتی‌تان در روز گذشته ملت و نخبگان نقدهای دلسوزانه مطرح است، که خوب است دقت فرموده و اصلاح نمایید.
 
وی ادامه داد: آقای روحانی در نشست خبری شما بیشتر حضور رسانه‌های دولتی پررنگ بود، رسانه‌های منتقد شما حضور نداشتند، می‌خواستند بیایند اما به آنها گفتند که جا نداریم که نوعی اعتراض به رفتار اجتماعی و سیاسی شما بوده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تکذیب، تخریب و تهدید که در تاریخ عملکرد ریاست جمهوری‌های گذشته کم سابقه بوده است گفت: عصبانی شدن شما، پرداختن به حاشیه‌ها ، پای نهادهای ملی را به میان کشاندن و الفاظ فاقد محتوای فرهنگی که منتقدان شما توسط خودتان یا توسط رسانه‌های حامی‌تان مورد تهاجم قرار گرفته است، از جمله این الفاظ؛ افراطی‌ها، بی‌شناسنامه‌ها، شهروندان درجه دو، دلواپس‌ها، بیسوادها، عصر حجری‌ها، از جای خاص تغذیه ‌شونده‌ها، اقلیت‌ها، دین‌نشنا‌س‌ها، آخرت نشناس‌ها، زمین خورده‌ها، آیا اینها انصاف است؟
 
کریمی قدوسی افزود: آقای روحانی بودجه رسانه‌های دولتی را که جمع کنید، بالغ بر صدها میلیارد تومان است، بودجه رسانه‌های حامی شما همواره این بماند یا اضافه شود، حمایت رسانه‌های خارجی کجای این رویه مظلوم‌نمایی دارد؟ چند روزنامه و رسانه منتقد خود را هم تخریب می‌کنید و یا آنها را تهدید و به دادگاه می‌کشانید؟ آقای روحانی واقعیت امر این است که شما از جمع کثیری که آنها را اقلیت می‌دانید واهمه دارید و از منطق آنها می‌ترسید و قدرت پاسخگویی به مواضع منطقی، خردمندانه،دلسوزانه و انقلابی آنها را ندارید، لذا با فرار رو به جلو به تخریب، تکذیب و تهدید آنها دست زده‌اید.
 
وی با بیان اینکه شما قول داده بودید در صد روز اول اقدامات اساسی برای رفع مشکلات انجام دهید، گفت: در یکسال گذشته حتی یک لایحه برای حمایت از اقتصاد مقاومتی به مجلس ندادید و فقط دو لایحه بودجه 93 و اصلاح بودجه 92 در این فضا بوده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر اینکه پایه پولی کشور را افزایش نداده است گفت: شما می‌گویید پایه پولی را افزایش نداده‌اید، چرا این موضوع را از مردم پنهان می‌کنید که 2 میلیارد و 600 میلیون ريال از صندوق ذخیره توسعه گرفتید، در حالیکه درآمد وصول نشده بود و آ‌ن‌را تبدیل به ريال کردید و عملا با این کار خود پایه پولی را افزایش دادید و با این توجیه کارگاه بزرگ مسکن را به رکود کشاندید.
 
وی ادامه داد: جناب آقای روحانی برخورد دوگانه شما اینجا معنا پیدا می‌کند که در دیدار با پرسنل وزارت اطلاعات می‌گویید در یک کشور یک پرچم و یک رهبر است ولی بعضی از افراطیونی که دم از ارزش‌ها و اطاعت از ولایت می‌زنند، در عمل حس اپوزیسیون به خود می‌گیرند. ملت می‌داند اداره کشور اگر در مواضعی مشکل دارد و مشکلاتش حل نشده ریشه در ولایت‌گریزی برخی مقامات و خواص دارد.
 
نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: آقای روحانی می‌گویید اعتدال یک بینش و روش است، آیا بنا ندارید براساس رساله دکترای خود در دانشگاه گلاسکو انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی ارائه دادید و اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید با شعار اعتدال، فرقه‌گرایی جدیدی پایه‌گذاری کنید؟
 
کریمی قدوسی ادامه داد: آقای روحانی فتنه طرح براندازی و یک کودتای سیاسی بود، اختلافات شخصی نبود که شما می‌خواهید مسئله آن را پاک کنید و انتصابات دولت خود را که عمدتا از اصحاب فتنه می‌باشد توجیه کنید، افراطیون را به منصب قدرت بر می‌گردانید و طلبکار ملت هم هستید و می‌گویید عده‌ای کارشان این است که به پشت سر نگاه کنند و من می‌ترسم که به زمین بخورند، پس چرا خودتان دائم به پشت سر نگاه می‌کنید.
 
کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه تاریخ به معنی عبرت است گفت: نگاه به پشت سر یعنی دستگیری از گذشته برای آینده، از مواضع شما بر می‌آید که در آینده نزدیک می‌خواهید به نهادهای مقدس حماسه‌ساز و مدافعان راستین این ملت حمله کنید، کارهایی که هاشمی و خاتمی نتوانستند انجام دهند را شما می‌خواهید انجام دهید، بدانید اگر آن روز برسد؛ یک‌شبه تمام مشروعیت خود را از دست خواهید داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.