سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌بی‌سی گزارش داد

اصلاح نظام یارانه‌های سوخت چالش جدی دولت جدید "هند"

هند بیش از 20 میلیارد دلار به بخش سوخت یارانه می‌دهد و دولت هند می‌خواهد برای کاهش دادن بار مالی خودش، این یارانه‌ها را کاهش بدهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، "ناریندرا مودی" نخست وزیر جدید هند که از دو هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده است بر حل مشکلات و چالش‌های بزرگ اقتصادی هند متمرکز شده است.

در حال حاضر، هند بیش از 20 میلیارد دلار به بخش سوخت یارانه می‌دهد و دولت هند می‌خواهد برای کاهش دادن بار مالی خودش، این یارانه‌ها را کاهش بدهد اما این کار بسیار حساس است.

باتوجه به اینکه گاز بخش اعظم سوخت موردنیازش را از خارج وارد می‌کند، اختصاص یارانه به سوخت در هند برای دولت این کشور بسیار پرهزینه است و دولت هند به سوخت‌های دیگر نیز یارانه می‌دهد.

 اختلاف نظرهای سیاسی درباره اختصاص یارانه‌های بنزین و گازوئیل نیز در هند جدی است. در دولت گذشته این اختلاف‌ها به علت افزایش قیمت گازوئیل به حدی رسید که یکی از احزاب حاضر در دولت ائتلافی از دولت خارج شد.

منتقدان می‌گفتند افزایش قیمت گازوئیل سبب افزایش هزینه حمل و نقل کالاها و درنتیجه افزایش قیمت این کالاها و تورم بیشتر در کشور می‌شود.

باتوجه به اینکه دولت جدید هند با اکثریت قابل توجهی در انتخابات به پیروزی رسیده است، سوال مطرح این است که آیا می‌تواند در عرصه اصلاح قیمت‌های سوخت قاطع‌تر فعالیت کند.

 کارشناسان می‌گویند اگر دولت بخواهد قیمت حامل‌های انرژی را افزایش بدهد، محبوبیتش را از دست خواهد داد. مردم معمولی هند که به این دولت رای داده‌اند امیدوار بوده‌اند هزینه‌های زندگی و قیمت سوخت در کشورشان کاهش پیدا کند و نه اینکه دولت برخلاف این خواسته عمل کند.

با این اوصاف، دولت جدید هند باید بین عزم خود برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و خواسته‌ها و مطالبات عمومی درباره هزینه‌های زندگی ، توازن بوجود بیاورد که کاری بسیار دشوار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، یارانه ، سوخت ، کاهش ، چالش ، هزینه ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.