سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

خلع ید اراضی ملی از صاحبان 300 طرح راکد در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: برای احیای اراضی ملی، خلع ید اراضی واگذار شده به 300 طرح استان که سال‌هاست راکد و بلاتکلیف هستند، انجام می‌شود.

عدیل سروی در گفت‌‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: عده‌ای به بهانه‌ سرمایه‌گذاری اراضی ملی را در دست گرفته و گاه دست به سوءاستفاده ازآن می‌زنند که با فعال کردن کمیسیون ماده 33 تلاش می‌کنیم تا تکلیف این اراضی را به سرعت تعیین کنیم.

وی افزود‌: در گام اول زمین واگذاری شده به 300 طرح راکد و بلاتکلیف شناسایی شده استو مورد تأیید قرار گرفته و در حال حاضر مراحل خلع ید آنها در حال انجام است تا سوء‌استفاده‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با یادآوری اینکه همچنان مشکل کم‌آبی استان را رنج می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه یک سوم بارندگی‌های دنیا در کشور ما رخ می‌دهد که رقم محدود و بسیار اندکی است؛ در کل استان 3 میلیارد و 430 میلیون متر‌مکعب آب قابل استحصال داریم اما از این منابع بهینه استفاده نمی‌کنیم.

سروی افزود: در شمال استان به دلیل عدم مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی با پایین بودن راندمان آبیاری روبه‌رو هستیم که این خود اراضی مردم را به شدت تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: در مرکز استان نیز در دشت اردبیل میزان ورودی آب رودخانه‌ها به شدت کاهش یافته استو در عوض بهره‌برداری‌ها افزایش یافته؛ به طوری که در مقابل 254 میلیون مترمکعب آب ورودی مصرف ما 390 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، خلع ، ید ، اراضی ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.