سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ریسرچ :

"عراق" همچنان قربانی ماجراجویی های آمریکا در خاورمیانه است

مردم آمریکا هنوز نمی دانند چرا دولت شان عراق را تخریب کرد . " امنیت ملی " هرگز به آنها این اجازه را نخواهدداد که راز این اقدام را دریابند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از گلوبال ریسرچ ؛ این پایگاه اینترنتی در مقاله ای به قلم " دکتر پل رابرت " نوشت : " امنیت ملی " بعنوان پوششی استفاده می شود که دولت آمریکا برای پنهان کردن جنایات و تخلفات خود از آن استفاده می کند . هنگامی که بوش در سال 2003 به خاک عراق حمله کرد هدف آن انجام یک عملیات محدود به منظور براندازی صدام از حکومت و جلوگیری از الحاق عراق به کویت بود . 

کویت زمانی بعنوان بخشی از عراق محسوب میشد اما قدرت استعمارگری غرب مرزهای سیاسی جدیدی را ایجاد نمود . بر همین اساس کویت بعنوان یک پادشاهی مستقل و ثروتمند نفتی از عراق جدا شد . بر اساس گزارشات ، پس از آن کویت حفاری های نفتی در مرزهای عراق _ کویت را آغاز نمود بگونه ای که به تدریج این حفاری های مستمر به داخل میدان های نفتی عراق توسعه پیدا کرد . 

در 25 جولای سال 1990 صدام انبوهی از نظامیان ارتش عراق را در مرز با کویت مستقر نمود . در این زمان از "آوریل گلسپی" سفیر دولت آمریکا در بغداد درباره نظر "جرج بوش" درباره وضعیت ایجاد شده در این منطقه پرسیده شد ،‌ وی چنین پاسخ داد : 
ما هیچ نظری درباره درگیری میان دو کشور عرب نداریم ، همانگونه که اکنون شما ( عراق )‌با کویت درگیر شده اید . به من پیش از اعزام به عراق آموزش داده شده که هیچیک از موضوعات میان کویت و عراق ارتباطی با ایالات متحده ندارد . 

بر اساس این دست نوشته ، صدام بیش از پیش از سوی مقامات ارشد دولت آمریکا اطمینان حاصل کرد که واشنگتن قصد ندارد مانع وی در اجرای تصمیم اتحاد مجدد عراق و کویت شود بلکه از تلاش وی برای ممانعت از دزدیدن حجم گسترده ای از نفت کشور توسط دولت کویت استقبال می کند .

همانگونه که "مارگارت تاتویلر "‌ سخنگوی وقت  وزارت خارجه آمریکا روز بعد در یک کنفرانس خبری اظهار داشت : آیا ایالات متحده هرگونه پیام دیپلماتیکی درباره استقرار 30 هزار نیروی نظامی در مرز این کشور با کویت به بغداد ارسال کرد ؟ آیا هیچگونه اعتراضی در ارتباط با این موضوع از سوی دولت آمریکا مطرح گردید ؟ 

در ادامه این مقاله آمده است : از سال 1990 تا 2003 سیاست های عراق مورد قبول و در راستای منافع ایالات متحده بود . ناگهان در سال 2003 این مقولیت حکومت بغداد در نظر واشنگتن از بین رفت ،‌ دلیل آن چه بود هیچکس نمی داند . تنها مجموعه ای از دررغهای متنوع از سوی مقامات آمریکایی به افکار عمومی دنیا ارائه شد : اینکه صدام دارای سلاح های کشتار جمعی است که برای امنیت ایالات متحده تهدیدآمیز می باشد . 

تئوری "یک شبح که مانند چتری عظیم به تدریج سراسر شهرهای آمریکا را خواهد پوشاند " توسط مشاوران و سیاستمداران امنیت ملی آمریکا منتشر گردید . وزیر امور خارجه با مجموعه ای از دروغها به سازمان ملل فرستاده شد تا مشروعیت دروغین حمله و تجاوز واشنگتن به عراق را  توجیه نماید . بخشی از مجموعه دروغاین بودکه دولت سکولار صدام با القاعده در ارتباط است و القاعده نیز متهم شماره یک در حادثه یازده سپتامبر است . 

نه کنگره نه رسانه های آمریکایی تمایلی به کاوش یا دریافت راز واشنگتن برای حمله به عراق نشان ندادند . با گذشت سالها از آن زمان هنوز هم "‌تهدید عراق"‌ بعنوان یک راز برای آمریکایی ها باقی مانده است . 

گلوبال ریسرچ همچنین تصریح کرد : اما نتایج تخریب حکومت عراق توسط واشنگتن این بود که شهرهای عراق تبدیل به یک مرکز جنگی دائم شده است . سالهاست خشونت و درگیری های شدید در این کشور به امری طبیعی تبدیل شده و این کشتارها و خشونت ها ارتباط تنگاتنگ و روشنی با اشغال کشور توسط ایالات متحده دارد  . 

در انتهای این مقاله آمده است : واشنگتن اثبات کرده است که فاقد هرگونه نگرانی بشردوستانه است . هژمونی تنها نگرانی دولت ایالات متحده است . همانند آنچه در افغانستان ، لیبی ، سومالی ، پاکستان ،‌یمن ، اوکراین ، سوریه و عراق رخ داده و می دهد مرگ تنها دستاورد حضور و اقدامات آمریکاست ، این نوه مرگ هنوز هم در عراق ادامه دارد . 



انتهای پیام /
برچسب ها: عراق ، آمریکا ، ماجرا ، قربانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.