سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال حمله سایبری به سیستم آب و برق در آمریکا

حملات سایبری بعنوان ابزاری نوین برای جنگ میان کشورهای متخاصم بیشتر از سایر انواع تسلیحات مورد استفاده قرار می گیرند چرا که سهولت و ارزانی در کاربرد آنها وجود دارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد ؛ اکنون می توان این گونه گفت که تقریبا هر چینی در هر نقطه از این کشور در فضای اینترنت شماره کاربری و رمز عبوری مربوط به هک نمودن سایت ها را وارد کرده و از کامپیوتر بعنوان اسلحه ای علیه یکی از ایالات و شهرهای آمریکا استفاده می کند . 

از جمله اقدامات خرابکارانه ای که در فضای مجازی علیه سیستم های کامپیوتری ایالات متحده انجام می گیرد می توان به کپی برداری از نقشه های مربوط به خطوط لوله نفت و گاز ، نمونه برداری از آرشیو یادداشت های امنیتی گاردهای پلیس ، دسترسی به سیستم تنظیم گاز طبیعی ، قطع ارتباط کانال های انتقال گرما به منازل مسکونی و منفجر کردن یک خط لوله اشاره کرد . 

در حالی که جنگ سایبری طی ماه های اخیر میان پکن و واشنگتن به اوج خود رسیده است ، منابع اطلاعاتی اخیرا از فعالیت هکری با نام مستعار " گوریل زشت " خبر دادند که قصد دارد اطلاعاتی را از سیستم های رایانه ای ایالات متحده برداشت کند که در جنگ سایبری دولت چین از آن استفاده خواهد کرد . 

"گوریل زشت" یکی از هزاران هکری است که "اف بی آی" حضور و فعالیت آن را تائید کرده است .

یکی از افسران اطلاعاتی سابق ایالات متحده در این باره اظهار داشته است : بسیاری از این حملات سایبری که منبع آنها کشورهای مختلف دنیا می باشد از ضعف و ناتوانی سیستم امنیت کامپیوتری در آمریکا استفاده کرده و عمدتا اهدافی مانند ایجاد اختلال در سیستم آب و برق رسانی در شهرهای مختلف کشور و نیز ایجاد خسارت به موسسات و شرکت های اقتصادی دارند . 

مایک راجرز ، نماینده جمهوری خواه و رییس کمیته اطلاعاتی سنا در این باره تصریح کرد : این موضوع ( حملات سایبری گسترده علیه سیستم های کامپیوتری در آمریکا ) اکنون بعنوان تهدیدی بزرگ و جدی برای امنیت ملی آمریکا مطرح می باشد .تاریخ کشور نشان می دهد که واشنگتن آمادگی مقابله با چنین تهدیدی را ندارد . 



انتهای پیام /
برچسب ها: حمله ، سایبری ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.