سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

4 میلیارد ریال هزینه‌ی درمانی از دوش مردم برداشته شد

رئیس دانشکده‌ی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان با اشاره به اجرای برنامه‌ی ملی تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در این شهرستان گفت: در یک ماهی که از آغاز این برنامه می‌گذرد نزدیک به چهار میلیارد ریال هزینه‌های درمانی، تجهیزاتی و دارویی از دوش مردم برداشته شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، دکتر «محمودرضا مسعودی» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در طول یک ماه اجرای این طرح در سیرجان، 960 میلیون ریال هزینه‌های درمانی در بخش کاهش فرانشیز که تاکنون توسط بیماران پرداخت می‌شده، توسط دولت در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان و علاوه بر دیگر هزینه‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین 450 میلیون ریال در بخش زایمان طبیعی و یک میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیزات درمانی و دارو توسط دولت برای بیماران پرداخت شده که تاکنون خود بیماران موظف به پرداخت آن بودند و یا اینکه باید خود بیرون از مراکز درمانی تهیه می‌کردند.

رئیس دانشکده‌ی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان گفت: در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌ی سلامت و این نکته که تلاش شود تا بیمار در هنگام ورود به مراکز درمانی جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشد، برنامه‌ی ملی نظام تحول سلامت در سراسر کشور کلید خورد.

وی افزود: در این برنامه، هشت بسته‌ی درمانی در راستای ارتقای سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی مورد نظر گرفته شده که کاهش پرداختی‌های بیماران از آن جمله است.

مسعودی ادامه داد: بسیاری از هزینه‌های درمانی که تاکنون بر دوش بیماران بوده برداشته شده است و تنها 10 درصد هزینه‌های درمانی توسط بیماران پرداخت می‌شود که این درصد برای بیماران روستایی که در سیستم ارجاع تحت درمان قرار گرفته باشند، به 5 درصد کاهش می‌یابد.

رئیس دانشکده‌ی علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: رایگان شدن هزینه‌های زایمان طبیعی از دیگر موارد این طرح است که در طول یکماه اجرای این طرح در سیرجان 145 مورد زایمان طبیعی رایگان داشتیم که خود موجب تشویق مردم برای برگزیدن روش زایمان طبیعی و ارجحیت آن بر روش سزارین بوده است.

مسعودی ادامه داد: در راستای اجرای دیگر بسته‌های برنامه‌ی ملی تحول نظام سلامت علاوه بر وجود کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا(ع)، زیرساخت‌های راه‌اندازی «کلینیک تخصصی ویژه» در جوار مجموعه‌ی هلال‌احمر آماده شده و از اول تیرماه با حضور متخصصان مختلف، ویزیت بیماران با تعرفه‌ی حدود 3000 تومان انجام می‌شود.

وی ارتقای هتلینگ بیماران و پرداخت بسته‌های هتلینگ بیمارستان را از دیگر موارد اجرا شده در راستای برنامه‌ی ملی تحول نظام سلامت در سیرجان برشمرد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمان ، درمان ، هزینه ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.