سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

"مهدی"، زینت‌بخش نام ۱۶ هزار هرمزگانی

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: از آغاز فعالیت ثبت احوال در هرمزگان تا پایان اردیبهشت امسال، "مهدی" به عنوان نام ۱۶ هزار و ۷۴ هرمزگانی انتخاب و ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس عسکری‌زاده افزود: پارسال در استان هرمزگان، نام ۳۴۰ کودک با نام مهدی مزین شده است و این در حالی است که ۱۳۲ و ۲۷۱ نفر دیگر نیز با نام‌های امیر مهدی و محمد مهدی به ثبت رسیده است.

وی گفت: همچنین پارسال، به ترتیب نام حدود ۵۰ نفر نیز با نام‌های قائم، حجت، ابوالقاسم و برهان مزین شده است که در نوع خود قابل تامل است.

عسکری زاده افزود: امسال علاوه بر این نام‌ها، نام هزار و ۲۵۲ و ۱۹۹ نفر کودک دیگر نیز به ترتیب با نام‌های محمد و احمد نامگذاری شده است که نشان از علاقه مردم هرمزگان به اهل بیت و خاندان پیامبر و شخص پیامبر عظیم‌الشان اسلام دارد.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت:از ابتدای امسال تا پایان اردی‌بهشت نیز در هرمزگان نام بیش از ۱۰۰ نفر با نام‌های مهدی، امیر مهدی و محمد مهدی نامگذاری شده است.

عسکری‌زاده افزود: در این مدت فراوانی نام‌هایی همانند محمد، احمد، قائم، حجت، برهان و ابوالقاسم که از القاب امام زمان (عج) به شمار می‌رود نیز در هرمزگان به حدود ۲۵۰ مورد می‌رسد.

وی گفت:همچنین در بازه و مقطع زمانی یاد شده، نام ۸۵۷ نفر حجت، ۱۲۳ نفر قائم، ۲۶۳ نفر برهان و ۴۶۱ نفر ابوالقاسم نامگذاری شده است.

عسکری زاده افزود: از ابتدای آغاز فعالیت ثبت احوال هرمزگان تاکنون نام ۹۸ هزار و ۶۶۱ نفر و ۳۵ هزار و ۵۴۱ نفر به ترتیب به نام‌های محمد و احمد مزین شده است.

انتهای خبر/ش/ن

برچسب ها: نام مهدی ، ثبت ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.