سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیأت مدیره انجمن بتن:

فناوری "بتن" ایران با فناوری روز دنیا فاصله بسیاری دارد

فامیلی گفت: امروزه تکنولوژی در دنیا همراه با تحقیقات به سرعت در حال پیشرفت است و تولیدکنندگان این صنعت از فناوری نانو در تولید استفاده می‌کنند که صنعت ما با تکنولوژی روز فاصله دارد.

هرمز فامیلی رئیس هیأت مدیره انجمن بتن ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه صنعت بتن ایران با فناوری‌های روز دنیا فاصله دارد گفت: صنعت سیمان و بتن اگر تحت نظارت و کنترل نباشند علاوه بر اینکه مصالح اولیه ما را از بین می‌برد باعث آلودگی محیط زیست نیز خواهد شد که با توجه به شعار توسعه، پایدار کمترین مصرف مقدار مواد اولیه با ایجاد کمترین آلودگی محیط زیست صنعت سیمان و بتن برعکس این اهداف حرکت می‌کنند.

وی با این عنوان که صنایع و محیط متعلق به آیندگان است و باید در حفظ آن کوشا بود ادامه داد: بتن در دنیا بهترین و پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است که اگر به طور صحیح با تکنولوژی روز دنیا تولید شود دوام بسیار خواهد داشت.

وی درباره بکارگیری تکنولوژی و فناوری در صنعت بتن ایران گفت: امروزه تکنولوژی در دنیا همراه با تحقیقات به سرعت در حال پیشرفت است و تولیدکنندگان این صنعت نیز هر روز از فناوری‌های نانو در تولیداتشان استفاده می‌کنند و انواع بتن‌های باکیفیت مثل بتن‌های خودتراکم و انواع آن را در ساخت‌وسازشان بکار می‌گیرند؛‌ ولی متأسفانه تکنولوژی ما همگام با فناوری روز دنیا نیست و فاصله بسیار زیاد دارد.

وی اظهار داشت: در کشورهای توسعه‌یافته به عنوان مثال کشور آلمان بتن‌های بالای مقاومت 1200  کیلوگرم تولید می‌کنند در حالی که در کارگاه‌های ما مقاومت بتن به 200 یا 300 نمی‌رسد.

رئیس هیأت مدیره انجمن بتن گفت: البته مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برنامه‌ای به اسم بتن 14004 پیاده کرد که در نظر دارد مقاومت بتن را به 500  کیلوگرم برساند که ما برخی از این تکنولوژی‌ها را نیز استفاده کردیم البته خیلی محدود مثلا در ساخت تونل‌های نیایش از بتن‌های خودتراکم استفاده شد ولی با توجه به ظرفیت و توان کشورمان ما می‌توانیم به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

وی در خصوص اینکه علوم آزمایشگاهی چه اندازه وارد صنعت ما شده گفت: در دانشگاه‌ها اطلاعات ما نسبتا به روز است ولی متأسفانه این اطلاعات سریعا به کارگاه‌های ما انتقال پیدا نمی‌کند و یک فاصله بین تحقیقات دانشگاهی و صنعت بتن کشور وجود دارد در حالی که صنعت ما به شدت نیاز دارد از تکنولوژی‌های جدید و به روز استفاده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، بتن ، نانو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.