سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه مرکوری سن خوزه گزارش داد:

پدیده‌ای به نام "بیت آشور"/ بازیکنی که سه‌ سال در رادار کیروش بود

روزنامه مرکوری شهر سن خوزه امریکا در یادداشتی اختصاصی به حضور استیون (مهرداد) بیت آشور در تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در یادداشت اختصاصی روزنامه مرکوری آمده است: بیت آشور به جای پوشیدن لباس تیم کشور خود در این ماه در برزیل، لباس سفید و قرمز ایران را بر تن می کند.

بیت آشور27 ساله ، قبل از عزیمت به برزیل گفت:" من برای ایجاد مشکل به آنجا نمی روم. من برای عشق به بازی به آنجا می روم."

فرزند مهاجر ایرانی امیدوار است که رویای مادام العمر فوتبالی اش روز دوشنبه زمانی که او و تیم ملی در برابر نیجریه بازی خواهند کرد، به حقیقت بپیوندد. در حالی که چنین حرکت هایی در فوتبال جهان رایج است - ایالات متحده هفت بازیکن خارجی در فهرست جام جهانی خود دارد - رفتن بیت آشور به ایران واکنش شدید رسانه های اجتماعی را به دنبال داشت. 

تصمیم او برای بازی در تیم کشور پدر و مادر خود منجر به بحث های زیادی شد، اما علی کمپانیان از دوستان بیت آشور در مورد نظرات منفی در مورد استیون گفت:" استیو اولین کسی خواهد بود که به شما بگوید، مهم نیست که دیگران چه می گویند، مهم این است که چه احساسی دارید. "

بیت آشور ، مدافع راست ایران ، امیدوار است بتواند به تقویت درک و تفاهم میان ایران و آمریکا، کمک کند.

پدر او،ادوارد گفت: "استیون می خواست در جام جهانی باشد". "چگونه می توانست دعوت ایران را رد کند؟ "

طبق قوانین فیفا در صورتی که حداقل یکی از والدین یا پدربزرگ و مادر بزرگ بازیکنی در کشور دیگری متولد شده باشد، و یا اگر بازیکنی حداقل به مدت دو سال ساکن کشور جدیدی باشد می تواند برای هر یک از دو تیم بازی کند .

جو کرونا بازیکن مکزیکی تبار خط میانی ایالات متحده که با انتخاب امریکا خشم جامعه کشور مادری خود را برانگیخت گفت: "به عنوان یک بازیکن شما همواره به دنبال کسی هستید که در را به روی شما باز کند".

در ادامه این گزارش آمده است بیت آشور بخشی از تلاش های کارلوس کیروش برای بهسازی تیم ایران است. بسیاری از بازیکنان تیم ایران از لیگ متوسط داخلی هستند، وضعیتی که کیروش نسبت به آن ابراز تاسف کرده است. مربی سابق پرتغال و رئال مادرید همچنین رضا قوچان نژاد را از تیم انگلیسی چارلتون اتلتیک و اشکان دژاگه را از فولهام در لیگ برتر به خدمت گرفت. او سه سال بود که بیت آشور را در رادار خود داشت. هم تیمی ها و طرفداران ایران به گرمی ازبیت آشور استقبال کرده اند هر چند او در 22 سال به ایران سفر نکرده بود.

بیت آشور که را فارسی بهتر از آن که صحبت کند ، می فهمد می گوید "هر بار که من به آنجا می روم احساس می کنم بیشتر راحت هستم". ممکن است بازیکنان ایران در سطح جهان مشهور نباشند، اما آنها در خانه مورد احترام هستند بدون توجه به جایی که در آنجا بزرگ شده اند. وقتی که تیم ملی برای اولین بار پس از سال 2006 به جام جهانی راه یافت، میلیون ها ایرانی به خیابان های تهران ریختند تا صعود به جام جهانی را جشن بگیرند.

این گزارش به اختلافات فرهنگی ایران و امریکا پرداخته و به این نکته اشاره می کند که وقتی بیت آشور در اولین بازی ملی خود برای ایران در ماه اکتبر در جام ملت های آسیا در آزادی به میدان رفت مادر او با وجود آن که برای دیدار با بستگان خود به تهران سفر کرده بود نتوانست به ورزشگاه برود.زیرا حضور زنان در ورزشگاه ها ممنوع است. پدر او مسیحی آشوری و مادرش مسلمان است. در سن خوزه، آنها و چهار فرزند شان نوروز را جشن می گیرند. آنها همچنین کریسمس را جشن می گیرند.

بیت آشورفوتبال را از طریق پدر خود، که دو پسر خود را در باشگاه ثبت نام کرد،کشف کرد.
اد بیت آشور 71 ساله، در دهه 60 در دوران کسب مدرک مهندسی در تیم ایالت سانفرانسیسکو بازی می کرد. او بعدها یکی از اولین مهندسین برق شرکت اپل شد.
شور و شوق بیت آشور برای فوتبال بیشتر شد. او به عنوان یک توپ جمع‌کن برای تیم" سن خوزه کلش" کار می کرد، این تیم در حال حاضر"ارث کوئیک" نامیده می‌شود. بیت آشور برای حفظ سلامتی خود همبرگرنمی‌خورد.

پدر بیت آشور می گوید چند کودک را می شناسید که اینطور نظم و انضباط داشته باشند"
بیت آشورکه سال 2005از مدرسه " لیلاند های" فارغ التحصیل شد یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ مدرسه است. مقامات مدرسه شماره او را در پاییز بازنشسته کردند، تنها ورزشکار دیگری که پس از پت تیلمن به این افتخار نائل آمد.

اما بیت آشور بدون بازی در تیم های ملی جوانان آمریکا، چند پیشنهاد بورس تحصیلی دریافت کرد. او همچنین جلب توجه ارث کوئیک را به خود جلب کرد. بیت آشور یکی از مدافعان راست میجر لیگ است که می تواند هم در دفاع و هم در حمله نقش ایفا کند. ارث کوئیک به دلیل محدودیت های حقوق و دستمزد او را به" ونکوور وایت کپس" منتقل کرد. همانطور که جام جهانی نزدیک می شد بیت آشور همچنان درگیر فوتبال بود.دوستانش به او توصیه کردند از تجربه ای که یک بار در زندگی پیش می آید لذت ببرد.بیت آشور قرار نیست استراحت کند. او راه درازی را برای جام جهانی طی کرده و صرف نظر از پیراهنی که پوشیده قطعا بر روی زمین در برزیل از وقت خود لذت خواهد برد .

پدرش می گوید: "او را فوتبال را به خاطر فوتبال دوست دارد ."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.