سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تجدید نظر مسئولان در باره اختصاص آب سد نمرود به استان های همجوار

بخشدار مرکزی فیروزکوه خواستار تجدید نظر مسئولان در خصوص اختصاص آب سد نمرود به استان های همجوار شد.

ابوالفضل زمانی‏ نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اکنون مشکل عمده در شهرستان فیروزکوه، اختصاص بیش از 90 درصد آب سد نمرود به استان سمنان است.

وی ادامه داد: هنگامی که اعتبار استانی برای ساخت سد نمرود هزینه می ‏شود، آب حاصل از آن باید برای تامین آب فعالیت‏ های صنعتی و کشاورزی فیروزکوه صرف شود نه اینکه بیش از 90 درصد آن به خارج از استان انتقال یابد.

زمانی ‏نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت مردم شهرستان فیروزکوه کشاورزی، دام‏ داری و باغ‏ داری است، مردم این شهرستان با مشکل خشکسالی و بی‏آبی برای انجام فعالیت کشاورزی مواجه ‏اند.

بخشدار مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: بنابراین باید برای رفع این مشکل و مدیریت بر منابع آبی کشاورزان در شهرستان فیروزکوه راهکارهای مناسبی یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه ساخت سد نمرود یک پروژه ملی است از محل اعتبارات استانی نیز مبالغی به این پروژه اختصاص یافت.

زمانی ‏نژاد اضافه کرد: وقتی اعتبار استانی برای اجرای پروژه سد نمرود هزینه می ‏شود، آب حاصل از بهره ‏برداری این سد نیز باید برای تامین منابع آبی کشاورزان و فعالیت ‏های صنعتی شهرستان فیروزکوه صرف شود نه اینکه بیش از 90 درصد آن به خارج از استان انتقال یابد.

بخشدار مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: این امر موجب تأسف برای ما خواهد بود که با وجود ظرفیت‏ های زیاد در بخش کشاورزی و صنعتی، رکود فعالیت‏ های شهرستان فیروزکوه در این زمینه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اختصاص آب سد نمرود به اراضی استان سمنان، اختصاص آب به شهرستان فیروزکوه کاهش می ‏یابد.

زمانی‏ نژاد اضافه کرد: باید با اولویت، اختصاص آب بیشتری را برای شهرستان فیروزکوه در نظر گرفت و بعد استان و شهرستان دیگری را مورد توجه قرار داد.

بخشدار مرکزی فیروزکوه با تاکید بر اولویت اختصاص آب سد نمرود به شهرستان فیروزکوه، افزود: ما با اختصاص آب به استان‏ ها و شهرستان‏های هم‏ جوار مخالفتی نداریم و متوجه مشکل کمبود آب در این نقاط نیز هستیم؛ اما در این امر باید به شهرستان فیروزکوه نگاه ویژه ‏ای شود./ب



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.