سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

کسب مقام نخست کهگیلویه و بویراحمد در اهداء خون مستمر

مدیرعامل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در سال 92 و تا کنون مقام نخست در اهداء مستمر خون را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،، رستم حسن‌زاده صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی اهداءکنندگان خون برگزار شد ضمن تبریک این روز اظهار کرد: امروز 24 خرداد مصادف با 14 ژوئن روز جهانی اهداءکنندگان خون نامگذاری شده است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه هر سال برای روز جهانی اهداءکنندگان خون شعاری انتخاب می‌شود، گفت: شعار امسال بهداشت جهانی «خون سالم برای نجات جان مادران» بوده و علت نامگذاری این شعار نیاز اساسی مادران به خون است.

وی با بیان اینکه در کشور مشکل یا مرگی به دلیل کمبود خون نداریم، گفت: کشور به لحاظ شاخص سلامت در بخش فرآورده‌های خونی رتبه اول را کسب کرده است.

این مسئول در ادامه شاخص اهداء خون مستمر در کشور را به ازای هر هزار نفر 27 نفر و در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر هزار نفر 35 نفر عنوان کرد و گفت: شاخص اهداء خون مستمر کسانی هستند که در سال دوبار خون اهداء می‌کنند.

مدیرعامل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در سال 91 مقام دوم در اهداء خون مستمر را کسب کرد که در سال 92 و تا کنون مقام نخست در اهداء مستمر خون را به خود اختصاص داده است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه در اهداء خون مستمر مقام اول را داریم ولی در خصوص اهداء بانوان نیز جزء استان‌های پایین هستیم، گفت: در کشورهایی از جمله فرانسه و دانمارک 50 درصد اهداءکنندگان خون بانوان هستند این درحالی است که جامعه ما 50 درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند ولی کمترین اهداءکنندگان به نسبت دیگر کشورها در بخش بانوان را داریم.

وی با تاکید بر اینکه اهداء خون در بین بانوان باید فرهنگ‌سازی شود و از رسانه‌ها انتظار می‌رود با عزمی راسخ در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهداء خون گام بردارند، گفت: بانوان اغلب از مراحل خونگیری، و کاهش وزنی خود نگران هستند که باید گفت هیچ‌کدام از این مراحل ترس نداشته و خونگیری باعث کاهش وزن نمی‌شود.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه اهداء خون مشکلی برای بانوان به‌وجود نمی‌آورد و باید اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی اهداء خون بانوان نیز صورت گیرد، گفت: سازمان انتقال خون سازمانی عام‌المنفعه و حیاتی بوده که همه اقدامات این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: یاسوج ، خون ، اهداء
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.