سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات سوریه ثابت کرد مردم در کنار نظام و ارتش علیه تروریسم هستند

نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون وفاداری به مقاومت تاکید کرد انتخابات ریاست جمهوری سوریه نشان‌دهنده دیدگاه و موضع واقعی مردم سوریه در قبال نظام و ارتش‌شان بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«ولید سکریه»، نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون وفاداری به مقاومت  موضع اخیر برخی کشورها در قبال انتخابات ریاست جمهوری سوریه را موضعی بی‌پایه و اساس خواند که هیچ انطباقی با واقعیت‌های موجود ندارد و استقبال مردم سوریه از انتخابات و به تبع آن انتخاب مجدد بشار اسد را نشان دهنده موضع و دیدگاه واقعی مردم سوریه و چشم داشت‌های سیاسی آن دانست.

سکریه در ادامه افزود: مردم سوریه ثابت کردند که در کنار نظام و ارتش خود قرار دارند که با تروریسم مورد حمایت غرب و مخالف برگزاری انتخابات مبارزه می‌کند، تروریسمی که خواهان تجزیه سوریه و نابودی آن است و تلاش دارد، منطقه را وارد هرج و مرج و آشوب کند و این طرحی است که آمریکا از سال 2003 که عراق را اشغال کرد، در صدد پیاده کردن آن در منطقه است.

این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: مردم سوریه همچنان در کنار نظام خود هستند و تمام توطئه‌های تدارک دیده شده علیه کشورشان را خنثی می‌کنند، همانگونه که تاکنون خنثی کرده‌اند، اما دشمنان سوریه نمی‌خواهند به شکست خود اعتراف کنند و اصرار می‌کنند که این انتخابات نامشروع و غیر قانونی است تا به این طریق طرح خود در سوریه را دنبال کنند.

کنفرانس ژنو بعد از انتخابات به تاریخ پیوست

سکریه تاکید کرد که نتایج انتخابات سوریه ثابت کرد که مردم سوریه همچنان در کنار نظام و ارتش در مبارزه‌اشان علیه تروریسم هستند که تلاش دارد، امنیت را به سوریه بازگرداند.

وی افزود: پس از انتخابات سوریه کنفرانس ژنو به کنفرانسی تبدیل شده که به تاریخ پیوسته‌ و هیچ معنا و مفهومی برای مردم و نظام سوریه ندارد.

 

به گفته این مقام لبنانی، در واقع پس از انتخابات ایده عدم انتقال قدرت بیش از پیش تثبیت شد، چون حکومتی که مردم سوریه خواهان آن هستند، همان حکومتی است که به آن رای داده‌اند و معارضان میانه‌رو نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و این موضوعی است که غرب نیز به خوبی به آن پی برده است، چون اگر غیر از این بود، هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد، «اخضر ابراهیمی»، نماینده سازمان ملل در مورد سوریه که ماموریت تشکیل دولت انتقالی و انتقال حکومت از دولت کنونی و به دولت جدید انتقالی را داشت از سمت خود استعفا دهد، چون آنها به خوبی شکست تمام طرح‌ها و توطئه‌هایشان در سوریه را دریافتند.

سکریه درباره ادامه حمایت آمریکا از معارضان سوری نیز گفت: آمریکا به این دلیل اصرار دارد که از معارضان سوری و گروه‌های مسلح موجود در این کشور حمایت کند، چون می‌خواهد، آتش جنگ در این کشور را روشن نگه دارد و با ایجاد جنگ فرسایشی در این سوریه موجب تحلیل قدرت مقاومت و ارتش سوریه شود و به این طریق زمینه و امکان نفوذ در سوریه و کشورهای مقاومت را برای خود فراهم کند.

 

نماینده پارلمان لبنان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به آنچه در عراق عاید آمریکا شد، ممکن است که این کشور در سیاست‌های خود در کشورهای منطقه تجدید نظر کند و نمونه این امر درخواست مقابله با داعش و جبهه النصره و قرار دادن آنها در فهرست تروریسم است.

برچسب ها: انتخابات ، سوریه ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.