سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

پرداخت 200 هزار میلیارد ریال وام زودبازده‌

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه 3 میلیون و 300 هزار هکتار اراضی دولتی در ایران تنها در مدت 30 سال واگذار شد، گفت: 200 هزار میلیارد تومان فقط وام‌های زودبازده نیز در این مدت پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در بین مردم روستای کلاکسر بخش مرکزی این شهرستان با اعلام اینکه ایران یکی از غنی‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای دنیا در زمینه منابع زیرزمینی و فسیلی است، اظهار داشت: ایران در بین کشورهای پنج قاره جهان، سومین دارنده منابع گاز دنیا و پنجمین کشور صاحب نفت است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون با ایجاد کیفیت‌های بالا کشورهای همسایه ایران خریدار محصولات کشورمان هستند، گفت: 10 میلیارد دلار گاز در طول سال از ایران به ترکیه فروخته می‌شود.

یوسفیان‌ملا با تاکید اینکه دیگر کشورهای همسایه همانند ما از منابع و ذخایر بهره‌مند نیستند و کشورهای بزرگ آسیا همانند چین و ژاپن هم به سوخت فسیلی ما نیازمندند، گفت: لازم است تا کشوری با این همه سرمایه و قدرت اقتصادی خیلی بهتر از وضع موجود اداره شود و به مردم بیشتر و بهتر از گذشته خدمت‌رسانی شود؛ زیرا در کشوری با این همه منابع و قابلیت‌ها نباید مشکل اشتغال و بیکاری وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هرچند کشورمان با تحریم‌های سخت و شکننده دشمنان استکباری دست و پنجه نرم می‌کند، ولی تحریم‌ها مربوط به زمان کنونی نیست، به این سال‌ها ختم نمی‌شود و با ایجاد انقلاب اسلامی فشار و تحریم به وجود آمده، تصریح کرد: متاسفانه افرادی امروزه از تحریم‌ها و نام آن سوءاستفاده کرده و وام‌های میلیاردی گرفتند، معوقات کلانی از خود برجای گذاشته و به راحتی میلیاردها تومان پول بانک‌ها را به جیب زدند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: نباید همه مشکلات را به گردن تحریم بیندازیم و بگوییم تمام مشکلات ما مربوط به تحریم است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه تنها در مدت 30 سال به میزان 3 میلیون و 300 هزار هکتار اراضی دولتی در ایران واگذار شده، عنوان کرد: حدود 200 هزار میلیارد تومان فقط وام‌های زودبازده پرداخت شد پس با این وجود چرا در اقتصاد کشور پیشرفتی حاصل نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد وقوع طوفان اخیر در تهران که پنج نفر را به کام مرگ برد و بیش از 100 نفر را با ایجاد مصدومیت و جراحت روانه بیمارستان‌ها کرد، افزود: باید طوفانی به آن عظمت را در روز روشن در تهران شاهد باشیم بدون اینکه سازمان هواشناسی کوچک‌ترین پیش‌بینی از آن داشته باشد و در جواب به جای عذرخواهی از مردم می‌گویند امکان تشخیص و پیش‌بینی هوا وجود نداشت.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون در بخش‌های هواشناسی چندین ماهواره را به اجاره گرفتیم و ماهانه چندین میلیون تومان برای آن هزینه می‌پردازیم تا هوای کشور را پیش‌بینی کنند، ادامه داد: در زمستان در استان‌های مختلف برف‌های شدید داریم ولی پیش‌بینی خاصی نداریم و حتی در این شهرستان سرمای زیر 12 درجه سانتیگراد نیز تشخیص داده نشد.

این مسئول با اشاره به مشکل بیکاری که هم‌اکنون گریبان‌گیر جامعه شده، گفت: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین مراحل تحصیل باید رایگان باشد، ولی نوجوانان و جوانان این مملکت با صرف هزینه‌های گزاف با هزاران امید و آرزو در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و غیردولتی میلیون‌ها تومان هزینه کرده، مدرک عالی تحصیلی گرفته ولی پس از فراغت از تحصیل با مراجعه به بازار کار به بیکاری برمی‌خورند و مجبورند در خانه‌ها به عزلت‌نشینی بپردازند.

وی ادامه داد: بیکاری سن جوانان را بالا برده، شرایط ازدواج و تشکیل خانواده را می‌گیرد و سبب می‌شود تا ناامیدی در خانواده‌ها ایجاد شود./ب

برچسب ها: پرداخت ، وام ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.