سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/مشاورعالی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امسال همه سینماهای کشور دیجیتال می شوند

مشاورعالی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز گفت: تاکنون حدود 80 درصد از سالن های سینمایی کشور دیجیتال شده و تا پایان مهر ماه امسال همه سالن ها به این سیستم مجهز خواهند شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ، علیرضا رضاداددر حاشیه مراسم پایانی گردهمایی سالانه انجمن سینمای جوان در تربت حیدریه افزود: اولین طرحی که دولت جدید و سازمان سینمایی در سراسر کشور اجرا کرد، دیجیتال کردن سالن های نمایش بود.
وی گفت: این طرح از نظر اقتصادی به نفع سینما است چرا که عدالت اجتماعی که در زمینه اکران فیلم ها مورد نیاز است در سراسر کشور حفظ می شود به طوری که دیگر نمایش غیر همزمان در کشور نخواهیم داشت.
مشاور عالی رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه ساخت و ساز سالن های جدید سینمایی به علت استقبال نکردن بخش خصوصی با مشکلات جدی در استانها روبروست، اظهار کرد: ایده ای که در سازمان سینمایی مطرح شده این است که با هم افزایی ظرفیت های موجود در هر شهرستان، سالن هایی که استاندارد های لازم را داشته باشند شناسایی و به امکانات دیجیتال مجهز شوند.
رضا داد افزود: این سالن ها بنا به تشخیص مسوولان هر شهرستان انتخاب و سازمان سینمایی نیز در تجهیز این سالن ها حمایت خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم در شهرهایی که جمعیت قابل قبولی داشته اما سینما ندارند، همزمان با سراسر کشور فیلم ها را نمایش دهیم./س
 
برچسب ها: سینما ، دیجیتالی ، سالن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.