سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلینتون: امیدوارم اسکاتلند هیچگاه مستقل نشود!/ گزينه نظامی آمريکا در عراق منتفی است

"هیلاری کلینتون" در مصاحبه با شبکه بی‌بی‎سی گفت امیدوارم استقلال اسکاتلند از انگلیس هیچگاه محقق نشود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هیلاری کلینتون که قصد دارد در انتخابات سال2016 آمریکا کاندید شود اعلام کرد: متنفرم از اینکه انگلیس اسکاتلند را از دست بدهد.

این سخنان مشابه سخنان اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود. وی گفته بود ترجیح می‌دهد بریتانیا متحد باقی بماند اما خود مردم اسکاتلند باید در این خصوص تصمیم بگیرند.

وزیر امورخارجه سابق آمریکا گزینه نظامی آمریکا در عراق را منتفی دانست.

هیلاری کلینتون در گفتگوی اختصاصی با شبکه بی بی سی گفت:" من با رویکرد کاخ سفید مبنی بر امتناع از ورود به فعالیتهای نظامی در عراق و رد این درخواست موافقم که دولت "نوری المالکی" نخست وزیر عراق خواستار آن شده است. دولت نوری المالکی خواستار ورود هواپیماهای شکاری آمریکا برای پشتیبانی از ارتش عراق و هدف قراردادن اهداف مدنظر در عراق شده است. آمریکا نباید چنین نقشی در عراق ایفا کند. باید چند گام برداشته شود. این گام ها را باید نوری المالکی و دولت او بردارند تا نشان داده شود او متعهد است عراقی فراگیر (دولتی فراگیر) وجود داشته باشد یعنی همان کاری که او تاکنون انجام نداده است. ارتش عراق که تاکنون نتوانسته است از خاک این کشور دفاع کند، باید به سمت نظم و حرفه گری برود یعنی همان کاری که آمریکا تلاش کرده است به استقرار آن در ارتش عراق کمک کند. نوری المالکی باید به صراحت نشان بدهد که رهبری برای کل عراقی ها است و نه اینکه رهبری برای بخشی فرقه ای و کوچک از عراق است."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.