سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده آيت الله سيستانی:

اختلاف ديدگاه‌ها ميان سياستمداران نبايد از خط قرمز عبور کند

نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق تاکید کرد اختلاف دیدگاه‌ها میان سیاستمداران نباید از خط قرمز عبور کند و بر زندگی مردم تاثیر بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه؛ سید احمد الصافی در مصاحبه‌ای با این شبکه از برخی رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت : برخی رسانه‌ها در حوادث جاری عراق مبالغه می‌کنند زیرا فرماندهان میدانی این کشور در رویارویی با تروریست‌ها با ثبات‌تر از همیشه هستند.

وی تصریح کرد : مرجعیت عالی شیعیان عراق با نگرانی فراوان، تحولات امنیتی اخیر را که در استان نینوا و مناطق اطراف آن اتفاق افتاده است، پیگیری می‌کند اما بدون شک پیگیری او هر مسئول را در برابر اتخاذ موضعی قرار می‌دهد که ممکن است در آینده باعث حل بسیاری از مشکلات شود. 

وی خاطر نشان کرد : دولت عراق و رهبران سیاسی این کشور باید با یکدیگر متحد و یکپارچه شوند زیرا واقعیت این است که این موضوع یکی از مسائل بسیار مهم مورد توجه مردم است بنابراین مردم از تشکلهای عراقی می‌خواهند موضعی متحد و یکسان داشته باشند.

وی افزود: ما در سخنرانی‌های گذشته خود در خطبه‌های نماز جمعه یادآور شدیم که اختلاف دیدگاه‌ها نباید از خط قرمز خود عبور کند زیرا کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود : من اکنون از برادران و سیاستمداران عراقی می‌خواهم اگر اختلاف نظر کوچکی هم با هم دارند آنرا کنار بگذارند زیرا تروریسمی که وارد عراق شده است زنگ خطری برای ما است.

وی تصریح کرد: عراق کشوری است که نیاز به انسانهای بزرگ و شریف دارد تا در مقابل چالش‌ها ایستادگی کند بنابراین برادران عراقی با چشمان خود دیدند چالش‌های بزرگی این کشور را هدف قرار داده است.

وی در ادامه این مطلب افزود: مشکل اخیر، حمله داعش به موصل زنگ خطر را برای مسئولانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، به صدا در آورد.

وی افزود : وحدت کلمه شعار نیست بلکه به معنای این است که توافق می‌کنیم از کشور و شهروندان حمایت کنیم بنابراین ما باید از ارتش و نیروهای مسلح حمایت کنیم زیرا آنها کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند اما اکنون ارتش با چالش‌های بزرگی مواجه شده است بنابراین وظیفه آنها وظیفه مقدسی است که از کشور، فرزندان عراق و مقدسات پاسداری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون وظیفه آنها سخت تر و شرافتمندانه تر است زیرا با گروههای تروریستی مبارزه می‌کنند که نه عقل، نه دین، و نه وجدان دارند و به هیچ یک از ارزشها حتی ارزش‌های آسمانی و زمینی پایبند نیستند.

وی افزود: شاید در برخی از خبرها شنیده‌اید که می‌گویند برخی از سربازان عراقی از مواضع خود در رویارویی با تروریست ها فرار کرده‌اند اما من می‌گویم سرباز عراقی که کشورش را دوست دارد هیچ وقت این کار را نخواهد کرد بنابراین معتقدم در این خبرها مبالغه شده است و هدف آنها سست کردن عزم و اراده ارتش عراق است.

وی افزود : ارتش عراق بزرگتر از آن چیزی است که می‌گویند و امکانات و تجهیزات آنها بیشتر از گروههای تروریستی است بنابراین من خودم با برخی از فرماندهان میدانی تماس تلفنی داشتم و دریافتم که آنها روحیه عراقی و مبارزه گری با تروریست‌ها را دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.