سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت اشتغال‌زایی بیشترین سهم را در حوزه" ساختمان" خواهد داشت

صنعت ساختمان بسته به نوع شهر یا روستا می‌تواند در حوزه اشتغال بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد اما به شرط آنکه با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات کارگری به همراه باشد.

عباس فلاح باباجان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ افزود: با توجه به اینکه کارگران ساختمانی بخش عظیمی از اشتغال‌زایی در کشورمان را انجام می‌دهند ضروری است که وضعیت و مشکلات آنان مورد توجه ویژه‌ای واقع شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مشکلات آموزش کارگران ساختمانی و پرداخت حقوق و دستمزد به درستی تعریف شود بسیاری از مسائل پیرامون حوزه مسکن و ساخت‌وساز باکیفیت در کشورمان رفع می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی اظهار داشت: کیفیت ساخت‌وساز و طول عمر ساختمان در کشورمان نسبت به دیگر کشورهای توسعه‌یافته به علت وجود مشکلاتی در عدم آموزش و تخصصی‌ کردن کارگران و پرداخت دستمزد و دیگر عوامل رقم پایین‌تر دارد.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن اولولیت جامعه شهری را تشکیل می‌دهد و حتی فراتر از اشتغال در برخی جاها مطرح است تصریح کرد: 40 الی 70 درصد سرمایه یا سفره زندگی جوامع را مسکن تشکیل می‌دهد که البته در شهر و روستاها می‌تواند متفاوت باشد.

باباجان با بیان اینکه مسکن جزء ضروریات و بخش عظیمی از اشتغال و درآمد زندگی را تشکیل می‌دهد تأکید کرد: با برنامه‌ریزی می‌توان قسمت عظیمی از نیازهایمان را که در گذشته تأمین نشده برطرف کنیم و این امر حجم زیادی از اشتغال‌زایی را برای کشورمان فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: مسکن در بسیاری از کشورهای پیشرفته با برنامه‌ریزی ساماندهی می‌شود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.