سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

طرح تحول سلامت نخستین و بی نظیرترین طرح بهداشت و درمان در کشور است

رییس بیمارستان سوم شعبان دماوند اجرای طرح تحول سلامت را نخستین، تنهاترین و بی نظیرترین طرح بهداشت و درمان در تاریخ کشور دانست.

دکتر ˈعباس حیصمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: توجه جدی همه مسوولان کشور و در راس آن مقام معظم رهبری در بیان سیاست های کلان نظام، رییس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید که بهداشت و درمان را در راس امور قرار داده ند، بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: طرح تحول سلامت به دلیل اجرای سریع و عملیاتی شدن آن در کوتاهترین زمان ممکن در کشور در مقایسه با دیگر طرح های اجرایی، بیانگر اهتمام و توجه ویژه و اراده عمومی مدیران و مسوولان نظام در توجه به بهداشت و درمان عموم جامعه است که همه آحاد کشور را در بر می گیرد.

رییس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: هر طرحی پس از تدوین تا زمان اجرای آن حداقل دو الی سه سال زمان نیاز دارد، در حالی که طرح تحول سلامت در کشور از زمان اعلام آن پس از کمتر از سه ماه از محل اجرای دوم طرح هدفمندی یارانه بلافاصله عملیاتی شد.

وی ویژگی بسیار مهم این طرح را واریز اعتبارات از قبل به بیمارستانها برای اجرای بهینه خدمات برخلاف روال های گذشته عنوان کرد.

دکتر حیصمی این طرح را دارای ویژگیهای بسیار دانست و گفت: کاهش هزینه های پرداختی از سوی بیماران، عدم مراجعه همراه بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه اقلام مورد نیاز بیمار، افزایش تجهیزات و نیازهای بیماران در بخش ها، زایمان طبیعی رایگان و ... از ویژگیهای این طرح است.

وی طرح تحول سلامت را دارای هشت بسته خدمتی عنوان کرد و افزود: بسته نخست طرح، اینکه در گذشته به دلیل نوع قراردادهای بیمه ای، تعرفه ها و ... فرانشیز بیمار بستری بین 46 درصد و گاهی تا 70 درصد بود که با عملیاتی شدن این طرح اکنون بیمار بستری در بیمارستان با هر میزان هزینه و نیازهای تجهیزاتی و دارویی فقط ده درصد پرداخت می کند.

رییس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: در بسته خدماتی دوم این طرح، همراه بیمار بستری در گذشته باید برای تهیه نیازهای دارویی و تجهیزاتی به بیرون بیمارستان مراجعه می کرد که گرفتار واسطه ها و دلالان می شد و علاوه بر سرگردانی باید رقم های بسیاری برای تامین نیازهای بیمار خود می پرداخت.

وی افزود: با اجرای این طرح هم اینک بیمارستان موظف به تهیه نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار است که مزایای آن جلوگیری از سرگردانی همراهان بیمار و تامین تجهیزات و نیازهای دارویی به قیمت های مصوب و تعیین شده است.

دکتر حیصمی گفت: در بسته دیگر این طرح زایمان طبیعی رایگان است که بیمار برای انجام زایمان هیچ گونه ای هزینه ای به بیمارستان پرداخت نخواهد کرد و تمامی هزینه ها از ابتدای بستری شدن تا ترخیص بیمار به عهده بیمارستان خواهد بود.

رییس بیمارستان سوم شعبان دماوند همچنین از توجه ویژه به پزشکان در این طرح خبر داد و گفت: در این طرح شرایطی برای پزشکان در نظر گرفته شده که تمایل به حضور هر چه بیشتر پزشکان متخصص در شیفت های مختلف در بیمارستان افزایش یافته و این مهم در تامین نیازهای بیماران در ساعت های غیر اداری بسیار موثر است.

دکتر حیصمی از استقرار نماینده بیمه سلامت در بیمارستان به منظور انجام اقدامات لازم برای بیمارانی که تاکنون نسبت به ثبت نام برای بیمه سلامت اقدام نکرده اند به منظور انجام خدمات درمانی و بهداشتی خبر داد.

وی هتلینگ (تجهیزات و نیازهای بخش های بستری) بیمارستان را از دیگر بسته های خدماتی این طرح عنوان کرد و گفت: تمامی بیمارستان های دولتی موظف هستند نسبت به ارتقای بخش های بستری بیمارستان شامل تخت، پایه سرم و .... در مراحل مختلف اقدام و شرایط تجهیزاتی را به چهار ستاره و بیشتر افزایش و به توسعه و تجهیز هر چه بیشتر بخش ها بپردازند.

رییس بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به طرح سلامت گفت: این بیمارستان از نظر هتلینگ قبل از شروع طرح سلامت که از سال 90 آغاز شده است اقدام به تجیهز و توسعه بخش های مختلف از جمله دیالیز بیمارستان پرداخته است که این بخش در 400 متر مربع با 15 تخت و با کمک خیرین صورت گرفته و توسعه زیادی یافته است.

وی افزود: بخش فیزیوتراپی نیز با کمک خیرین محترم جدیدالاحداث بوده و از سه تخت به هشت تخت افزایش یافته است، بخش سی سی یو نیز کاملا جدید راه اندازی شده است که پنج تخت بستری و سه تخت سی سی یو همراه با تست ورزش و اکوکاردیوگرافی دارد، بخش زنان و اطفال نیز کاملا جدید و توسعه نوسازی و تجهیز شده که در واقع از 13 تخت به 24 تخت با کمک خیرین افزایش یافته است.

دکتر حیصمی گفت: اورژانس و درمانگاه بیمارستان نیز کاملا جدیدالاحداث بوده و در مساحتی حدود 1900 مربع در2 طبقه نوسازی شده است و 3200 مترمربع محوطه سازی ویژه اورژآنس و درمانگاه است.

وی افزود: کارخانه تولید اکسیژن طبی در محوطه بیمارستان احداث شده است که بسیار حائز اهمیت است.

رییس بیمارستان سوم شعبان گفت: محوطه بیمارستان اعم از فضای سبز کاملا طراحی، نوسازی و راه اندازی شده و فضاهای لابی بیمارستان حدود 2500 مترمربع کاملا نوسازی شده که حاصل این اقدامات 93 درصد رضایتمندی عمومی را براساس آمار و مدارک مستند در پی داشته است.

وی اجرای این طرح را در کاهش مشکلات درمانی و بهداشتی مردم منطقه و حادثه دیدگان جاده ای بسیار موثر دانست و گفت: از زمان اجرای طرح فروش معمول گذشته تجهیزات پزشکی در کشور بیش از پنجاه درصد افت کرده است.

رییس بیمارستان سوم شعبان با اشاره به نیاز بیماران به تجهیزات پزشکی گفت: برخی شرکت های فروشنده تجهیزات پزشکی با واسطه گری نرخ تجهیزات مورد نیاز بیماران پزشکی را افزایش می دادند که با اجرای این طرح بیمارستان خود اقدام به تهیه نیازهای بیماران می کند و از بسیاری واسطه گری و دلالی در این حرفه جلوگیری شده است.

وی افزود: همه موظفیم براساس دستور دولت و مصوبه مجلس طرح را اجرا و انشا.. بتوانیم رضایت مردم را که رضای پروردگار را در بر دارد، کسب کنیم./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.