سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه های هواشناسی دریایی کشور؛

"خلیج فارس" مواج و "طوفانی" می شود/ بیشترین ارتفاع موج 3 متر

از اواخر وقت امروز و طی فردا و روز شنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد، خلیج فارس در محدود 50 تا 55 درجه طول جغرافیایی مواج و طوفانی است و پیش بینی می شود در محدود 25 تا 27 درجه عرض جغرافیایی بیشترین ارتفاع موج به 3 متر برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "پنجشنبه 22 خرداد ماه 93" توصیه هایی دریایی برای دریا نوردان جنوب کشور اعلام شد:

 1- از اواخر وقت امروز و طی فردا و روز شنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد، خلیج فارس در محدود 50 تا 55 درجه طول جغرافیایی مواج و طوفانی است و پیش بینی می شود در محدود 25 تا 27 درجه عرض جغرافیایی بیشترین ارتفاع موج به 3 متر برسد.



2- با رد گیری مسیر طوفان حاره ای نانوک (nanauk)  در مناطق جنوبی دریای عمان، از اواخر فردا و طی روزهای شنبه و یکشنبه محدوده دریای عمان به ترتیب از شرق به غرب تحت تاثیر امواج این طوفان قرار می گیرد و پیش بینی میشود که بیشترین ارتفاع موج در روزهای شنبه و یکشنبه در محدوده 55 تا 62 درجه طول جغرافیایی به بیش از 3 متر برسد.

شایان ذکر است، این هشدار تا پایان دوره زندگی این طوفان روزانه قبل از ساعت 12 به وقت محلی به روز خواهد شد.

3- از فردا تا ظهر شنبه دریای خزر در محدوده 39 تا 44 درجه طول جغرافیایی مواج و طوفانی است و پیش بینی می شود که بیشترین ارتفاع موج در محدوده 40.5 تا 41.5 درجه عرض جغرافیایی به 3 متر برسد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.