سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگستری کل استان تهران؛

دادستان مجری عدالت، حامی مردم و حافظ حقوق کلیه شهروند است/ساختمان دادسرای ملارد در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد

رئیس دادگستری کل استان تهران گفت: دادستان متولی حقوق عامه ی مردم است چه آنان که مورد ظلم واقع شد‌اند و چه آنان که ظلمی به آنان ضرورت نگرفته و این مقام علاوه بر اجرای عدالت و مجازات مجرم باید مراقبت نماید که در فرآیند رسیدگی هیچگاه حتی به انسان مجرم و خطا کار نیز ستمی فراتر از قانون واقع نشود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  غلام حسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تودیعت و معارفه‌ی دادستان شهرستان ملارد که در سالن شهید طحانی این منطقه و با حضور جمعی از مسئولین محلی، استانی و منطقه‌ای برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت ولی عصر عج اظهار داشت: نظام مقدس اسلامی تا با امروز به برکت انقلاب و نهضت حضرت امام و درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب فتنه‌های بسیاری را پشت سر گذشته و به فضل الهی جایگاه دادستانی در این نظام مقدس به نحو مطلوبی احیا شده است.

وی در ادامه و در تشریح جایگاه، مقام و حوزه اختیارات دادستانی عنوان کرد: دادستان‌ها ماموریت خطیر و رسالتی عظیم را دارا هستند و به عنوان متولی حقوق عامه‌ی مردم با دیدی بصیر و جامع همواره حافظ حقوق شهروندان و مجری عدالت هستند و نه تنها در هنگام وقوع جرم و مجازات بزهکاران بلکه پیش از وقع جرم و به عنوان عنصری باز دارنده در اصلاح فرد و جامعه نیز نقشی موثر و حائز اهمیت ایفا میکند.

وی در ادامه افزود: دادستان علاوه بر برخورد با مجرم در عین حال باید مراقبت نماید تا در فرآیند رسیدگی هیچگاه حتی به انسان خطا کار نیز فراتر از قانون، ستم و اجحافی صورت نگیرد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: حوزه‌ی اختیارات دادستان به گونه‌ای است که حتی در هنگام بروز و وقوع بلایای طبیعی در صورت کم کاری و قصور مدیریت شهری و آسیب به شهروندان در مقام مدعی العموم قادر به ورود و دادخواهی است.

اسماعیلی در ادامه با بیان ضرورت هم افزایی و همیاری کلیه‌ی مسئولین و دستگاه‌های ذیربط عنوان کرد: با استعانت ز الطاف الهی ساختمان دادسرای شهرستان ملارد در آینده‌ای نزدیک افتتاح و تامین نیروی مورد نیاز نهاد مذکور در منطقه‌ی مورد اشاره محقق خواهد شد.

*ضرورت پشت وانه‌های اجرایی برای قوانین تصویبی

در ادامه‌ی این مراسم حسین گروسی نماینده‌ مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کمبود سطح بودجه‌ها در سطح استان تهران اظهار داشت: وسعت منطقه‌ای و کسرت جمعیتی حساسیت‌ها را در این استان بالا برده و برای برقراری عدالت اجتماعی، رفع مشکلات باید امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی تامین و فراهم شود و از سوی دیگر قوانین مصوب شده نیز باید از پشت وانه‌ی اجرایی برخوردار شوند که همکاری و حمایت دستگاه قضایی در تحقق چنین امر خطیری بسیار موثر و نوید بخش محسوب می‍‌شود.

* زیر ساخت قضایی در شهرستان ملارد ضعیف است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی امام جمعه‌ی ملارد اظهار داشت: میزان کادر اداری در حوزه‌ی قضایی و زیر ساخت‌های موجود با کسرت جمعیتی شهرستان مذکور تناسب ندارد و متاسفانه ملارد در حوزه‌ی جرایم در وضعیت نا مطلوبی قرار دارد که ضرورت اصلاح و بهبود وضع موجود اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص جایگاه دستگاه قضا اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان حکومتی دستگاه قضا و مبارزه با ظلم و بیداد است و شغل قضاوت نیز بسیار حساس است، زیرا کسی که در محکمه‌ی قاضی می‌رود یا مالش می‌رود یا جانش و یا اینکه موقعیت اجتماعی‌اش تحت مخاطره قرار می‌گیرد و در چنین شرایطی مجرم سعی می‌نماید با یافتن نقطه ضعفی در قاضی آن را مطابق با خواسته‌ها و امیال خود قرار دهد که در چنین وضعیتی صحت نفس قاضی بسیار تعیین کننده است.

گفتنی است در پایان این مراسم جواد جلبه به عنوان دادستان جدید شهرستان ملارد جانشین روح الله حسین زاده (دادستان پیشین این منطقه و دادستان فعلی شهرستان ملارد) معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.